خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

بانوان کشور همواره در دانش و فناوری جایگاه ممتازی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۳۸

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رییس چهارمین جشنواره ملی زن و علم در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: بانوان کشورمان همواره در دانش و فناوری، جایگاه ممتازی داشته و دارند و این مهم بسیار قابل افتخار است.

به گزارش ایلنا، آئین اختتاحیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) صبح امروز، شنبه (۱۹ خرداد) با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و برخی دیگر از مسئولان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

غلامرضا غفاری رییس جشنواره در این مراسم با ارایه گزارشی از روند برگزاری چهارمین دوره برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره زن و علم رخدادی علمی و یک موفقیت با رویکرد زنان در حوزه‌های گوناگون است تا در دید و نظر همگان قرار گیرند.

وی افزود: زنان کشورمان همواره توانسته‌اند در نظام دانش و فناوری جایگاه ممتازی کسب کنند و افتخارآفرینی‌های مختلف داشته باشند.

غفاری اضافه کرد: اولین دوره این جشنواره، در سال ۹۶ آغاز شد و تاکنون با همکاری مشترک معاونت علمی زنان ریاست جمهوری و وزارت علوم شکل گرفت در سال‌های ۹۸.۹۹ و ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و تربیت مدرس برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در دوره چهارم جشنواره ملی زن و علم در ثبت نام اولیه ۹۸۲ نفر فرم را در سامانه جشنواره تکمیل کردند و ۵۶۱ نفر وارد فرایند داوری شدند تا آثارشان مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره در ۶ رشته تخصصی آثار خود را ارائه دادند، خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره نسبت به دوره گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

غفاری تاکید کرد: از آن جایی که جشنواره به لحاظ اجتماعی و فرهنگی شناخته می‌شود، در حوزه کارآفرینی و محیط زیست هم آثاری را مورد نظر قرار داده است.

رئیس چهارمین جشنواره ملی زن و علم افزود: همه شرکت‌کنندگان در جشنواره واجد دستاوردهای علمی و فرهنگی هستند که از بین این مجموعه، صاحب خرد و دانش ۱۳ نفر برگزیده و دو نفر شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز