خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

فعالیت زنان در توسعه دانش و تربیت دانشجو چشمگیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۳۶

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی زن و علم با بیان اینکه نقش زنان در افتخارآفرینی برای میهن بسیار مهم و موثر است، گفت: تلاش و ایجاد فضا برای افتخارآفرینی بانوان، یک افتخار است و همگی باید در این راستا بکوشیم.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در این آیین گفت: زنان بزرگی در تاریخ وجود دارند که افتخارآفرینی‌های زیادی داشته‌اند. چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام. زنانی که به عنوان الگو و اسوه در زمینه‌های مختلفی چون کشورداری، دانشمندی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف معرفی شدند.

وی افزود: البته گاهی هم به دلیل کوتاهی تاریخ‌نگاران به ویژه بعد از قرن سوم و چهارم معرفی آنان کم شده است. اما خوشبختانه در ایران به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فضای خوبی برای فعالیت و معرفی آنان در جامعه فراهم شده است.

غلامی با بیان اینکه نمونه‌های معدود و محدودی از بانوان موفق در این جشنواره‌ها معرفی می‌شوند، اظهار داشت: آمار و ارقام اعلام شده نشان می‌دهد جمعیتی کثیری از بانوان کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تولید علم، تربیت دانشجو و توسعه دانش به صورت چشمگیر فعالیت داشته و تعداد آنان قابل توجه است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بیش از ۵۰ در صد دانشجویان کشور را دختران و ۳۰ درصد اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دهند که بسیاری از آن‌ها از نخبه‌های جامعه هستند که در زمینه‌های مختلف درخشیده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد: ۵۹ و نیم درصد داوطلبان در آزمون سراسری امسال دختران بودند و این نشان‌دهنده این است که فضای خوبی در جامعه و خانواده‌ها برای تحصیلات عالیه دختران فراهم شده که این بسیار ارزشمند است.

غلامی با اشاره به اینکه جشنواره زن و علم تنها بخش کوچکی از کارهای بزرگی است که بانوان در آن درخشیده‌اند، ابراز امیدواری کرد: همگان برای توسعه موفقیت‌های بانوان اندیشمند کشور همه تلاش و اهتمام خود را به کار گیرید و تلاش برای افتخارآفرینی زنان جزو افتخارات باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز