خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:

کشف ۴۲ پرونده تصادف ساختگی و ارجاع به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۳۸۸

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته (۱۳۹۹) ۴۲ پرونده تصادف ساختگی کشف و با انجام کارشناسی های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد که از این تعداد ۳۹ مورد مرد وسه نفر زن بوده اند و همچنین نسبت به سال ۱۳۹۸ که تعداد۲۷۹ مورد بوده است ۸۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در تصادفات ساختگی افراد یا خودشان صدمات را ایجاد می کنند یا گاهی اوقات توسط افراد حرفه ای که صدمات شدید و خطرناکی مانند شکستگی استخوان و جراحات متعدد و شکستگی دندان ها و سایر موارد روی بدن فرد ایجاد می کنند تا از بیمه خسارت بگیرند.

وی تاکید کرد: افراد به هیچ عنوان سراغ ایجاد تصادفات ساختگی و خود زنی نروند، چرا که این گونه موارد در بیشتر مواقع توسط کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص و شناسایی می شوند و برای طی مراحل بعدی به مقامات قضایی اعلام می شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین در سالهای گذشته ۲ باند جعل پرونده در شهرستان تهران نیز شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند و عوامل این باند دستگیر و راهی زندان شدند.

وی در مورد افرادی که جعل گواهی پزشکی قانونی می کنند نیز گفت: به دلیل داشتن سیستم CMS با قوه قضاییه (سیستم ارتباط الکترونیکی واحد قوه قضاییه) علاوه بر گواهی کاغذی به صورت دیجیتالی نیز ارسال می شود تا از جعل جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز