خبرگزاری کار ایران

آزادی ۷ هزار زندانی با برخورداری از نهاد‌های ارفاقی قانونی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۱۷۸

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی ۷ هزار زندانی با برخورداری از نهاد‌های ارفاقی قانونی خبر داد و گفت: ۳۶ محکوم به قصاص با کسب صلح و سازش از شکات به زندگی دوباره بازگشتند.

به گزارش ایلنا، مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه و آرزوی توفیق برای وی گفت: شرایط حوزه قضایی ورامین و توابع آن از جمله جواد آباد برای استان تهران بسیار حساس و ویژه است و ما ظرفیت‌های قوی، متقن و قابل قبولی در این منطقه داریم که باید از آن‌ها به نحو احسن بهره برداری کنیم.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شهرستان در زمینه محصولات کشاورزی و تولیدات دامی، زیرساخت مناسبی در موضوع تولید گندم، جو، پسته و همچنین گوشت و پرورش دام سبک و سنگین دارد که با رفع موانع تولید، مشکلات موجود و تلاش ویژه می‌توان زمینه‌های تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را در سال جاری فراهم و از این طریق به واقعیت‌های موجود در زمینه تولید دست پیدا کنیم و همواره علمدار حمایت از تولید در کشور باشیم.

وی گفت: بهترین قضات و مردم مهربان، انقلابی، متعهد و همیشه در صحنه ورامین را در شرق استان تهران داریم و افتخارمان این است که خدمتگزار آنان هستیم و باید با برنامه ریزی، تدبیر و توجه ویژه، مشکلات آنان را مرتفع و شهرک‌های صنعتی این حوزه را بیش از پیش فعال‌تر کنیم.

 ستایشی خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم، احیاء حقوق عامه، دسترسی آسان به عدالت، ارتقاء و افزایش اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی از جمله مهم‌ترین وظایف قوه قضاییه است که بهترین راه تجری عدالت، اجرای دقیق قانون است و ما در مقابل ناهنجاری‌ها و جرایم و تخلفات ایستاده ایم و با هر شخصی که نظم جامعه و امنیت را مخدوش کند، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: دادگستری تهران در راستای سند تحول اقدامات موفقی را انجام داده و در سال گذشته ۷ هزار زندانی با برخورداری از نهاد‌های ارفاقی قانونی آزاد شدند و تعداد ۳۶ محکوم به قصاص با کسب صلح و سازش از شکات به زندگی دوباره بازگشتند که این امر سند افتخاری برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما در سال جاری با وجود افزایش وارده کمرشکن پرونده‌های قضایی که بیشتر مربوط به شرایط اقتصادی است؛ مانده موجودی پرونده‌هایمان به میزان سال ۸۰ رسیده و این به معنای تسریع در دست یابی به مطالبات بحق مردم با تلاش‌های بی وقفه مدیران، قضات و کارکنان اداری است.

در این مراسم از خدمات محمد داداش زاده تقدیر بعمل آمد و حسین بنایی با دریافت ابلاغ قضایی به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش جواد آباد معرفی و رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز