خبرگزاری کار ایران

درخواست از هیات رئیسه برای دعوت از مسئولان وزارت نیرو و پاسخ‌دهی به مردم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۳۹

عضو شورای شهر تهران از هیات رئیسه شورای شهر تهران درخواست کرد تا مسئولین وزارت نیرو بخواهند با حضور در شورا گزارشی بدهند و به مردم تهران بگویند که دلیل قطعی‌های برق چیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری گفت: استحضار دارید که بحران برق این روزها نه تنها شهروندان تهرانی بلکه اکثر هم میهنان را دچار مشکلات جدی کرده است. 

او ادامه داد: قطعا تداوم این رویه منجر به بحران‌های بسیار جدی خواهد شد لذا درخواستم از هیات رئیسه شورای شهر و رئیس شورا این است که به عنوان پارلمان محلی از مسئولین وزارت نیرو بخواهیم با حضور در شورا گزارش بدهند و به مردم تهران بگویند که دلیل این بحران‌ها چیست.

سالاری تاکید کرد: انتظار ما این است که مدیران به صورت شفاف، واضح و صریح چالش‌هایی که با آن روبرو هستند را اعلام کنند. اگر موانع اعتباری و بودجه است، اگرعدم همکاری سازمان‌ها و نهادها است که گزارش‌های جدی به گوش می‌رسد، یا اینکه در مقطعی دولت‌های قبل سرمایه‌گذاری لازم در زمینه زیرساخت‌ها را انجام ندادند، اینها را توضیح دهند. 

عضو شورای شهر تهران افزود: گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تولید و مصرف به یک اندازه هستند و این درحالی است که صنعت در کشور ما عملا خوابیده و اگر صنعت فعال شود وضعیت کشور بحرانی‌تر هم خواهد شد

او با بیان اینکه در مقطعی تصمیم گیری شد که نیروگاه‌ها به بخش‌های خصوصی و خصولتای‌ها واگذار شود افزود وزارت نیرو از وضعیت این واگذاری‌ها و تاثیر آن در وضعیتی که دچار آن شدیم گزارش بدهند. 

سالاری گفت: اخیرا گزارش‌هایی از وضعیت ماینر‌ها و مزارع بیت کوین نیز به گوش می‌رسد که معلوم نیست تا چه حد صحت دارد و در وضعیت موجود تاثیر داشته است. 

او تاکید کرد: به نمایندگی از مردم تهران باید از مسئولین وزارت نیرو بخواهیم در صحن حضور پیدا کنند و گزارش‌هایی در این خصوص ارائه دهند. 

او در ادامه تذکر خود با اشاره به ورود قانون اصلاحیه کمیسیون ماده ۱۰۰ به مجلس گفت: مطلع شدیم که قانون اصلاحیه ماده ۱۰۰ فعلی روز گذشته به صحن مجلس ارجاع شده است. این اقدامی بوده که شورا و شهرداری تهران در این دوره پیگر آن بودند اما آنچه که به عنوان خروجی در صحن مجلس حضور یافته ایرادات جدی دارد. 

سالاری افزود: تقاضای من به عنوان نماینده مردم در شورای شهر این است که مجلس نظر شورای شهر و شهرداری تهران را نیز اخذ و بعدا تصمیم گیری کنند. اگر به این روالی که به صحن رفته تصویب شود در آینده دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز