خبرگزاری کار ایران

لزوم تقویت تعاملات ناجا با قوای سه گانه/ تاکیدبر معاضدت قضائی از نیروهای وظیفه شناس

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۸۵۸

فرمانده نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بر روابط نیروی انتظامی با قوای سه گانه حاکم است اما بایستی در این برهه از زمان تعاملات و هماهنگی ها را تقویت کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، با حضور سردار " حسین اشتری" ؛ فرمانده نیروی انتظامی، ضمن تقدیر از اقدامات و خدمات سردار " حمیدرضا اشراق"، سردار "خسرو اسکندری" به عنوان  معاون حقوقی و امور مجلس ناجا همچنین ضمن تشکر از تلاش های سردار " کاکاوند"،  سردار " حمید عطائی" به عنوان فرمانده یگان حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا معارفه صورت گرفت و سردار "حمید رضا  اشراق" به عنوان جانشین رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا منصوب  و معارفه شد.

فرمانده نیروی انتظامی در این آیین تکریم و معارفه اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت کشور به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی " و همرزمانش را گرامی می داریم و برای فرماندهی معزز کل قوا "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

حضوری از جنس بصیرت

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران اسلامی در ۲۸ خرداد ماه که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و شورای اسلامی شهر و روستا، حماسه ای از جنس "بصیرت" و "آگاهی" آفریدند و این حضور، شایسته تحسین و تقدیر است.

 برگزاری انتخابات با امنیت حداکثری

سردار اشتری با اشاره به امنیت انتخابات یادآور شد: این انتخابات در "امنیت" و " سلامت  حداکثری" برگزار شد و مقام معظم رهبری "مدظله العالی" از دست اندرکاران و دستگاه های متولی امنیت انتخابات تقدیر کردند و در این میان، سهم نیروی انتظامی به واسطه وظایف ذاتی و قانونی، در تامین نظم و امنیت انتخابات قابل توجه بود.

وی افزود: انصافا با برنامه ریزی های که از ۶ ماه قبل برای تامین نظم و امنیت انتخابات پیش بینی و تمهید شده بود، همکارانم در سراسر کشور وظایف خود را به خوبی انجام داده و نقش مطلوبی در تامین امنیت انتخابات داشتند که این ایفای نقش مورد توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار گرفته و به اذعان مسئولان مربوطه و مردم نیز رسید که از این بابت خداوند را شاکریم و از همه همکاران پرتلاشم قدردانی می کنم.

معارفه معاون حقوقی و امور مجلس ناجا

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین تکریم و معارفه ادامه داد: سنت حسنه ای است که از عزیزانی که در این جایگاه تلاش نموده و اقدامات شایسته ای انجام داده اند تقدیر شود و عزیزانی  دیگر برای ایفای نقش و مسئولیت جدید معارفه شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و به منظور رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی، بنا شد آیین تکریم و معارفه سه نفر از عزیزانمان را در پی انتصابات جدید در ناجا به این شکل برگزار کنیم و ان شاء الله که همان گونه که نیروی انتظامی در توجه به الزامات بهداشتی الگو بوده تا ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا به همین گونه عمل کنیم.

سردار اشتری اضافه کرد: طی ۶ سال گذشته شاهد زحمات سردار " حمید رضا اشراق" به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس بودیم و انصافا تمام سعی و تلاش خود را گذاشتن تا در مسئولیت خطیر خود به درستی ایفای نقش کنند، بنده هم به سهم خود از خدمات سردار "اشراق " قدردانی می کنم.

 تقویت تعاملات ناجا با قوای سه گانه

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ماهیت و کارکرد معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط و تعامل خوبی بر روابط نیروی انتظامی با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه حاکم است و به واسطه تقویت تعاملات، طی ماه های اخیر و به صورت دوره ای نشست هایی با اعضای مجمع نمایندگان استان ها با حضور استاندار، فرمانده انتظامی، فرمانده مرزبانی استان ها و ... داشتیم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه دستاورد برگزاری چنین جلساتی مطلوب و منافع مردمی را در پی دارد، تاکید کرد: قطعا این تعاملات به انجام بهتر ماموریت های ناجا منتج می شود و بر تقویت تعاملات نیروی انتظامی با قوای سه گانه موثر است.

 معاضدت قضائی از کارکنان

وی با اشاره به اهمیت معاضدت قضائی از کارکنان بیان کرد: یکی از وظایف خطیر معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا؛ معاضدت قضائی از کارکنانی است که به نحو شایسته ای وظایف  خود را انجام می دهند و در جریان ماموریت دچار مشکلاتی می شوند.

وی با اشاره بر اینکه به احقاق حقوق کارکنان حساسیم، تاکید کرد: دفاع از کارکنان صحیح العمل و کسانی که وظایف خود را در چارچوب قانون انجام می دهند اما در اجرای ماموریت ها دچار مشکلاتی می شوند را از وظایف خود می دانیم.  

سردار اشتری با تشریح روند معاضدت های قانونی از کارکنان اظهار کرد: امید است که این حرکت رو به رشد را در معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا شاهد باشیم و برای سردار " خسرو اسکندری" با توجه به پیشینه و دانشی که در حوزه حقوقی دارند آرزوی موفقیت می کنیم.

فرمانده ناجا اضافه کرد: تاکنون به همت آحاد مسئولان و کارکنان معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا اقدامات ماندگار و مثمرثمری صورت گرفته و ان شاء الله در این برهه از زمان نیز که به تعبیر رهبری شاهد فعالیت مجلس "انقلابی" هستیم تعاملاتمان با هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین معاونت حقوقی ستادکل نیروهای مسلح و  سایر نهادها و افزون تر شود.

سردار اشتری با اشاره به انتصاب  حجت الاسلام والمسلمین " غلامحسین اژه ای" به عنوان ریاست قوه قضائیه تصریح کرد: ایشان فردی برجسته، انقلابی، متعهد و آشنا و مسلط به امور قضائی هستند و بایستی این فرصت ها را برای تقویت تعاملات قدر بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربیات ارزشمند سردار "حمید رضا اشراق" یادآور شد: بنا بر پیشنهاد سردار " رادان" با حضور سردار "اشراق" به عنوان جانشین رئیس مرکز مطالعات راهبردی موافقت نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون داریم.

معارفه فرمانده یگان حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با معارفه سردار " حمید عطائی" به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا تصریح کرد: از زحمات بی شائبه و خوب برادر عزیز سردار " کاکاوند" تشکر  می کنم ؛ انصافا شاهد زحمات وتلاش های ایشان بوده ایم.

  تدوین نقشه راه جامع در یگان حفاظت از شخصیت ها

سردار اشتری با اشاره به ماهیت و ماموریت یگان حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا بر لزوم تدوین نقشه راهی جامع و راهبردی به منظور دستاوردهای بهتر در این یگان تاکید کرد و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این یگان صورت گرفته است اما از آنجایی که یگان حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا دارای ماموریت خطیر و حساسی هستند شایسته است که با تمرکز بر برنامه ریزی و پیرو یک نقشه راه مدون ماموریت ها را پیش ببریم.

فرمانده ناجا با معارفه سردار " عطائی" به عنوان فرمانده جدید حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا ادامه داد: ایشان دارای تجربیات خوبی در صف و ستاد هستند و ان شاء الله حضورشان در این کسوت منشاء خیر وبرکت باشد.

گفتنی است، حکم انتصاب فرماندهان جدید  و تقدیر از مسئولان سابق توسط سردار " رضائیان "؛ رئیس بازرسی کل ناجا قرائت شد.

تقدیر از حسن اعتماد فرمانده ناجا

همچنین در این مراسم سردار "خسرو اسکندری" ؛ معاون حقوقی و امور مجلس ناجا و سردار " حمید عطائی"؛ فرمانده یگان حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا ضمن تقدیر از حسن اعتماد فرمانده و هیئت رئیسه ناجا از زحمات سردار " اشراق" و سردار " کاکاوند " قدردانی کردند.

در ادامه این مراسم سردار حمید رضا اشراق ؛ معاون سابق حقوقی و امور مجلس ناجا و سردار "کاکاوند" گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز