خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

حدود ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم/ سیاه‌نمایی‌ و فتنه‌انگیزی‌ها را کنار بگذارید/ گرد و خاک‌ها بخوابد، "باران و لطافت" واقعیت را نشان خواهد داد/پیک چهارم را افتخارآمیزتر از همه جا گذراندیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۶۷۶

وزیر بهداشت گفت: همین الان که عده‌ای در سیستان و بلوچستان بلوا می‌کنند، حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم و آنلاین می‌بینیم و رصد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در سی و پنجمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح بزرگترین مجتمع خوابگاهی دانشجویی کشور و پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به اهمیت رسانه در مواجهه با ماجرای شیوع کرونا در کشور، بیان کرد: یک کشور در حال توسعه و پیشرفته کشوری است که رسانه‌های پویا داشته باشد و این رسانه‌ها همیشه نباید از ما تعریف کنند، بلکه انتقاد هم باید انجام دهند، اما مرز بین تخریب و انتقاد را باید به گونه‌ای تعریف کنیم که در حین یک عملیات گسترده، روحیه سربازان این خطه را آسیب نزنیم.

وی ادامه داد:  همچنین از مردم صبور، مهربان و کسبه‌ای که در عین فشار اقتصادی و تنگدستی درخواست‌های ما را گوش کردند بسیار قدران هستیم، توجه کنید که پیک چهارم با ورود ویروس انگلیسی بود، می‌شد کاری کرد تا همکاران من زیر این آوار نمانند، اما امروز روز گلایه نیست و ما قرار را بر این گذاشتیم که گلایه نکنیم زیرا به جز تشویش افکار مردم و اضطراب بیشتر چیزی منتقل نمی‌شود.

نمکی افزود: وقتی ویروس انگلیسی آمد همه دیدید و خواندید که کشورهایی مانند انگلیس با دیرینه‌ای بسیار پر اقتدار در نظام سلامت و کشورهایی مانند فرانسه و بقیه‌ای که میزان تخت‌شان نسبت به جمعیت حدودا هفت برابر ماست، در هفته‌های اول زانو زدند و بیماران زیادی را در پشت در بیمارستان ها و زمین‌های چمن و پارک‌ها دیدید، اما با لطف خداوند و به همت غیورمردان و غیور زنان این سرزمین هرگز چنین صحنه‌ای را در هیچ کجای جمهوری اسلامی ایران ندیدید. 

وی ادامه داد: همین الان که عده‌ای در سیستان و بلوچستان بلوا می‌کنند، حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم و آنلاین می‌بینیم و رصد می‌کنیم، این بلواها و سیاه نمایی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها را اگر کنار بگذاریم، یک روز گرد و خاک‌ها می‌خوابد و باران و لطافت، فضای واقعیت را نشان خواهد داد که چه بود و گروهی چه کردند. 

نمکی افزود: همین الان در سیستان و بلوچستان حدود ۴۰۰ تخت خالی داریم و یک روز همکاران ما نگذاشتند در پیک ویروس انگلیسی یک بیمار آن هم نه فقط بیمار کرونایی، بلکه بیمار ضربه مغزی و غیر کرونایی هم بدون آی سی یو بماند.

وزیر بهداشت گفت: در طول ایام کرونا برای خیلی‌ها آرزو بود که رمدسیویر، فاویپیراویر و داروهایی که در آمریکا و اروپا در دسترس است، در دسترس مردم ما قرار بگیرد، برای همین در عرض کمتر از دو ماه دانشمندان داخلی این سرزمین آن‌ها را ساختند.
 
وی ادامه داد: یک روز برای ونتیلاتور و حتی ماسک که آمریکایی‌ها اخیرا گفتند که اجازه می‌دهیم ماسک را به ایران ببرند، اما ما اعلام کردیم که مدت‌ها است ماسک را صادر می‌کنیم، از خواب خوش بیدار شوید. در این ایام همکاران بخش صنعت و شرکت‌های دانش بنیان ونتیلاتور و تجهیزات ساختند، داروهای مورد نیاز ساختند که آن‌ها را صادر هم می‌کنیم.
 
نمکی افزود: چه غم‌انگیز که فردی که خودش را اهل قلم و پیشوای سیاست می‌داند، می‌نویسد در کشوری که دوچرخه نمی‌سازیم، می‌خواهیم واکسن بسازیم، ایشان نمی‌داند همین الان در بدنش آنتی‌بادی واکسن‌های رازی و پاستور می‌چرخد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: آنقدر تاریخ نمی‌خوانند که نمی‌دانند در سال ۱۲۹۹ ما انستیتو پاستور را داشتیم و در سال ۱۳۰۳ انستیتو رازی را داشتیم و تنها واکسن‌ساز منطقه بودیم.
 
نمکی ادامه داد:  در هر حال پیک چهارم را افتخار آمیزتر از همه جا طی کردیم و یکبار گفته بودم که اگر روزی احساس کنم که زحمت همکارانم به عنوان مدافعین سلامت زیر پا گذاشته خواهد شد و خون شهدای مظلوم سلامت، مورد بی احترامی قرار گیرد، آنچه که باید بگویم را خواهم گفت، اما آنچه که به خودم و شخص خودم بازمی‌گردد، مطلقا جواب نمی‌دهم، زیرا من برای روی مین رفتن و بدنام شدن آمده‌ام.

وی ادامه داد: قم و بوشهر و لامرد از استان فارس را که بیماری از دو عروسی و دو مهمان از کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس شروع شد را مهار کردیم و نگذاشتیم در انتخابات اثرات سوء این موج سبب بی رونق شدن شرایط انتخاباتی شود.

نمکی افزود: گرچه برخی در انتخابات شورای شهر برای چند رای زمان و زمانه را به ما حرام کردند و سفره انداختند و من همه را نوشتم و از امروز دستور دادم تمام نامه‌های محرمانه‌ام را که در مورد کرونا نوشتم مهر محرمانه‌اش برداشته شود تا بتوانم به مطبوعات بدهم و بتوانم پاسخ را در دفاع از همکارانم در امواجی که باعث تخریب این قشر زحمتکش می‌شود بدهم.

وی بیان کرد: همچنین نوشتیم در افغانستان به دلیل فشار طالبان مردم آواره شدند و از مرزهای غیر رسمی وارد کشور می‌شوند و می‌دانستیم به امکانات گسترده نیاز داریم و عزیزان ناجا و مرزبانی بسیار تلاش کردند ولی جمع کردن این گستردگی بسیار سخت است و به نیرو و هزینه نیاز دارد. 

نمکی افزود: تعداد قابل توجهی از کسانی که غیر قانونی از مرز عبور کرده بودند، در مرکز مملکت با آلودگی می‌گردند و دو روز پیش عزیزان ناجا در کویر مرکزی کاروانی از این افراد که غیر قانونی وارد شدند را با زحمت دستگیر کردند، اما چگونه من به عنوان متولی سلامت می‌توانم اطمینان داشته باشم ویروس سرکش هندی در این مملکت نمی‌چرخد؟ 

وی ادامه داد: کادر سلامت چه گناهی کرده است که باید تاوان این مشکلات را بدهد.توجه کنید که موج پنجم را نمی‌شود در یک منطقه محدود کرد وقتی خیلی چیزها در اختیار ندارید، ویروس ووهان که از چین خود را به قطب رساند پس ویروس هندی هم می‌تواند به راحتی خودش را به ما برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز