خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش وپرورش:

فرهنگیان نیازمند قوانین خاص خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۵۶۲

وزیر آموزش وپرورش در نشست ارزیابی عملکرد و برنامه‌های معاونت حقوقی و امور مجلس، با تأکید بر مستندسازی املاک، گفت؛ فرهنگیان نیازمند قوانین خاص خود هستند و تدوین لایحه جامع فرهنگیان، امری ضروری است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی، درنشست با معاون و مدیران ارشد معاونت حقوقی و امور مجلس اظهارکرد: مدیران باید بتوانند هر لحظه که از ایشان سؤال شد، تشریح کنند که درکجای کار ایستاده‌اند و قرار است به کجا برسند؛ یعنی هدف و برنامه از پیش مشخص باشد.

وی افزود: در آستانه یک نقطه عطف، قرار داریم و باید ارزیابی دقیقی از مختصات کنونی خود داشته باشیم. اولویت‌ها، برنامه‌هایمان باید مشخص باشد. این که گزارش عملکردها معطوف به اقدام باشد یعنی ما فرض کردیم آن اقدام درست بوده و درست انجام شده و اجرای آن نیزکافی بوده است، که البته هر سه باور غلط است؛ چرا که ما نمی‌توانیم بگوییم به مقصد رسیده‌ایم و صرفاً می‌توانیم بگوییم: «دویده‌ایم» بنابراین آن چه در گزارش ارائه می‌شود؛ گزارش دویدن‌هاست نه رسیدن ها!

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران و مشاوران این معاونت تأکید کرد: اول باید ساز و کارها را اصلاح کنیم، هر روز که پیشرفت را حس می‌کنیم، احساس بهتر و بیشتری داریم.

وی اقدام به عمل آمده برای «مستندسازی املاک» را بسیار ارزشمند و بر استمرار آن تأکید و تصریح کرد: «صدور و پیگیری بخشنامه تعارض منافع» کار پیشگامانه‌ای است که اجرا شد. کاری که برای نیروهای خرید خدماتی انجام شد، یک اقدام مهم و کار با ارزش و تأثیرگذاری است. «راه اندازی سامانه‌های مرتبط الکترونیکی»، اقدام با ارزش و بسیارمناسبی بود.

حاجی میرزایی، خاطرنشان کرد: در مورد انجام برنامه تحولی «تنقیح قوانین» که خیلی مهم و تأثیر گذاراست، به یک جمع‌بندی و شروع کار برسیم، زیرا این اقدام جزو کارهای ماندنی و با ارزش خواهد بود.

وی برضرورت تدوین «لایحه جامع فرهنگیان» تأکید و عنوان کرد: در حال حاضر از قوانین مختلف مانند «قانون مدیریت خدمات کشوری» و… تبعیت می‌کنیم، اما «قانون فرهنگیان» باید خاص باشد و همه عناصر و اجزا در آن دیده شده باشد. یک تیم تخصصی تشکیل داده و اجزای آن را احصا و با تقسیم کار، انجام این مهم را آغاز کنید.

شایان ذکر است: در ابتدای این نشست قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس، اهم اقدامات و برنامه‌های این معاونت را تشریح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز