خبرگزاری کار ایران

پوشش ۱۰۷ عملیات امدادونجات کوهستان در ۱۱ روز ابتدایی تیرماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۳۰۱

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از رشد ۷۶ درصدی عملیات کوهستان در ۱۱ روز ابتدایی تیرماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در ۱۱ روز ابتدایی تیر ماه ۱۰۷ مورد عملیات کوهستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۶ درصد رشد داشته است.

ولی پور با اشاره به اینکه بیشترین ماموریت ها در استان تهران انجام شده، گفت: استان تهران با ۲۰ ماموریت کوهستان و سپس استان‌های البرز و گیلان با ۱۱ و ۱۰ ماموریت بیشترین ماموریت را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادگران در ۱۱ روز ابتدایی تیر ماه ۷۴ نفر را نجات داده و ۳۴ نفر را نیز به مراکز درمانی منتقل کردند. همچنین در این ۱۱ روز به ۹ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه شد.

گروه‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر در عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی در مواردی همچون ادم ریوی (تجمع آب میان بافتی در ریه)، ادم مغزی (تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز)، سرمازدگی، صاعقه زدگی و سقوط از ارتفاعات وارد عمل می شوند.

این گروه‌های امدادی همچنین در صورت اطلاع از حوادث و سوانح کوهستانی برای کوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات در مواردی مانند سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات کوهستانی، هایپوترمی (افت دمای بدن) و آذرخش، صاعقه و جست‌وجو و نجات افراد در راه مانده در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم می شتابند.

 این گروه‌های امدادی با تعاریف پایه، مراحل نجات، گره‌ها، سیستم فرماندهی حادثه (ICS)، ابزارشناسی، صعود سنگ نوردی، صعود از طناب، اصول برپایی کارگاه های نجات در کوهستان و ابزارگزاری و رول کوبی (فلاشینزوک) آشنا هستند.

 نجات فنی (Technical Rescue)، بقا در کوهستان (Mountain Survival)، جست‌وجو در کوهستان (Mountain Search)، نجات شخص در کوهستان (MountainselfRescue) و حالت تعادل در ارتفاعات کوهستانی (spanish pendulum) از دیگر ویژگی‌های این گروه‌های امدادونجات در کوهستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز