خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تهران خبر داد:

تعهدی در قبال تأمین آب شرب برای ساخت و سازها و باغات غیرمجاز نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۹۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به لزوم صرفه جویی حداقل ۳۰ درصدی مردم استان در مصرف آب نسبت به سنوات گذشته و گفت: تعهدی در قبال تأمین آب شرب برای ساخت و سازهای غیرمجاز و باغات غیرمجاز نداریم.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ عبدالرضا چراغعلی با اشاره به بازدید از سد ماملو اظهار داشت: روز گذشته با دستور استاندار تهران بازدید از ذخایر سدهای موجود در استان از جمله سد ماملو با حضور مدیرکل آب منطقه‌ای، فرماندار شهرستان پاکدشت و  سایر مدیران محلی صورت گرفت.

وی افزود: متاسفانه همانطور که قبلا اعلام شده بود ذخایر سدها به خصوص سد ماملو به حد بسیار چشمگیری کاهش پیدا کرده است و با توجه به اینکه نگرانی‌هایی در ماه‌های پیش رو برای بارش نزولات آسمانی وجود دارد؛ می‌بایست ذخایر موجود آب را با توجه به خشکسالی موجود و کم بارشی به شکل جدی‌تری و دقیق‌تری مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: از آنجا که هم آب شرب مردم استان بسیار مهم است و هم اراضی کشاورزی، باغات و دامداری‌هایی که در مسیر مصرف این آب از سدهای مختلف بودند مورد توجه قرار دارد که باید تدابیری صورت بگیرد.

چراغعلی سپس گفت: مقرر شد که برای آب شرب مردم استان آب با کیفیت سابق، مطابق با آنچه که در گذشته هم بوده استفاده شود و سایر منابع هم در این مرحله به باغات و اراضی کشاورزی پیدا کند.

وی عنوان کرد: امروز هم نشستی در این مورد با حضور فرماندار و مدیران محلی شهرستان پاکدشت برگزار می شود؛ چرا که منابع و تمام امکانات را بسیج می‌کنیم تا هم تامین آب شرب و هم آب باغات میسر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: صرفه جویی حداقل ۳۰ درصد مردم استان در مصرف آب نسبت به سنوات گذشته و ماه‌های قبل ضروری است و دومین مسئله مهم این است که هیچ تعهدی در قبال تأمین آب شرب برای ساخت و سازهای غیرمجاز و باغات غیرمجاز نداریم و در اولویت نخواهند بود.

چراغعلی سپس تصریح کرد: اولویت اصلی توزیع آب و وزارت نیرو و وزارت کشور، ساکنان شهرها و روستاهای هستند و بعد هم اراضی کشاورزی و باغات است و امیدواریم که با کمک یکدیگر بتوانیم این سال دشوار به جهت کم بارشی و گرمای هوا و شرایط سخت تامین و تزریق آب به منابع مختلف و تابستان بسیار سخت را تا آغاز فصل بارندگی را با بهترین شرایط مدیریت کنیم و این مهم نیازمند همکاری مردم است در غیر این صورت با چالش بزرگ تامین آب شرب روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز