خبرگزاری کار ایران

توضیح هاشمی درباره جذب نیرو در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۸۲

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره ماجرای استخدام دقیقه نودی نیرو در شهرداری تهران ارائه کرد و گفت:‌هدف شهرداری این نیست که نیرویی از بیرون جذب کند بلکه کسانی را که مدت‌ها است در شهرداری مشغول فعالیت هستند را استخدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با برخی تذکرها نسبت به انتقادات منتخبین شورای ششم شروع شد و بعضا گفته شد برخی از آن‌ها ماهیت شورای شهر را درک نکردند و با اطلاعات غلط اعلام نظر کردند و برخی از همکاران ما درخواست کردند که جلسات هماهنگی و هم اندیشی را با شورای ششم برگزار کنیم و سوتفاهم پیش نیاید. 

او ادامه داد: قرار شد هماهنگی را انجام دهیم تا اولین جلسات را با اعضای شورای ششم داشته باشیم. 

هاشمی در ادامه با اشاره به دستور جلسه امروز صحن شورا گفت: اولین دستور لایحه ساماندهی املاک شهرداری بود که در بند ۷ پیشنهاد آمد برای برخی اصلاحات به کمیسیون‌ها برگردد و سه شنبه مجددا در دستور قرار گیرد. سوتفاهماتی پیش آمد و فکر کردن منظور ما از واگذاری به تملک دیگران در آوردن است در صورتی که واگذاری تنها حق بهره‌برداری را شامل می‌شود. 

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۰۰ ملک واگذار شده وجود دارد و باز هم می‌گویند که املاک واگذار شده و شناسایی نشده دیگری نیز وجود دارد و ممکن است این رقم به بیش از ۳ هزار ملک برسد. 

هاشمی تاکید کرد: عملاً ما کاری را که در گذشته به صورت غیر قانونی انجام شده بود مورد تایید قانونی قرار دادیم. 

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اینکه آقای چمران اعلام کردند سند جذب دقیقه نودی دو هزار نیرو در شهرداری تهران را دارند، گفت: آقای چمران چنین حرفی نزدند. این مساله سوتفاهم رسانه‌ای است. شورای شهر به شدت مواظب بود که در شهرداری افزایش پرسنل نداشته باشیم و سیاست کاهش را نیز در پیش گرفت و از همان ابتدا نامه‌ای را امضا کردم که که ۴ تا ۶ درصد سالانه باید کاهش نیرو داشته باشیم که این دستور مورد تخریب هم قرار گرفت. 

هاشمی ادامه داد: ما این مسیر را بدون اینکه کسی مشکلی پیدا کند ادامه دادیم و توانستیم ۱۱ هزار نفر از نیرو در شهرداری را کاهش و از ۷۰ هزار نفر به ۵۹ هزار نفر برسانیم. اینکه می‌گویید چند نفر استخدام شدند، مربوط به قانون ایثارگران است. 

او افزود: این قانون اجازه می‌دهد ایثارگرانی که در شهرداری به صورت قراردادی و یا هر سبک دیگری مشغول به فعالیت هستند، تعیین تکلیف شده و استخدام رسمی شوند. به تناسبی که پست از اداری استخدامی برای شهرداری ایجاد می‌شود این افراد خود به خود استخدام می‌شوند. آقای چمران نیز قطعا در جریان هستند. تعداد ایثارگران دو هزار و ۷۰۰ نفر هستند و نمی‌دانم برای چه تعداد از اینها این اتفاق رخ داده است. 

هاشمی ادامه داد: نکته دوم بحث مجوز اداره استخدامی برای به استخدام درآوردن کسانی است که در شهرداری به صورت قراردادی سال‌ها است، مشغول به کار هستند. این اتفاق سال ۹۵ رخ داد و در انتهای شورای قبلی حدود ۴ تا ۵ هزار نفر را به همین سبک استخدام کردند. الان مدتی است که شهرداری تهران از سازمان اداری استخدامی درخواست کرده است به شهرداری اجازه دهند بین دو هزار تا دو هزار و ۱۰۰ نفر را به این روش استخدام کنند. 

رئیس شورای شهر تاکید کرد: هدف شهرداری این نیست که نیرویی از بیرون جذب کند بلکه کسانی را که مدت‌ها است در شهرداری مشغول فعالیت هستند را استخدام کنند. این موضوع زیر نظر سازمان اداری استخدامی انجام می‌شود و فکر نمی‌کنم پروسه در این دوره هم کامل شود و احتمالا به دوره شورای ششم برسد. 

او به شوخی گفت: احتمالا نظر شورای ششمی‌ها این بوده که این کار را نکنید ما خودمان می‌آییم تکمیل‌اش می‌کنیم. این یک بلاتکلیفی است که چه ما آنرا انجام دهیم و چه شورای ششمی‌ها ثواب آن به همگی می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز