خبرگزاری کار ایران

تذکر عضو شورا نسبت به آلودگی صوتی وانت‌بارها

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۵۸

عضو شورای شهر تهران نسبت به آلودگی صوتی وانت‌بارها تذکر داد و از پلیس درخواست کرد بر این موضوع نظارت جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری گفت: تذکر امروز من درباره مشکل آلودگی صوتی است که بارها گلایه‌هایی پیرامون آن از سوی شهروندان به من منتقل شده است. 

او ادامه داد: متاسفانه بسیاری از اوقات شهروندان تهرانی از آلودگی صوتی ناشی از فعالیت وانت‌بارها که اقدام به خرید و فروش ضایعات می‌کنند گلایه‌مند هستند. این عزیزان عمدتا صدای بسیار بلند را که از قبل ضبط شده توسط بلندگوهای بیرون خودرو پخش می‌کنند و باعث سلب آسایش مردم و به ویژه ساکنین محلات می‌شوند. 

نظری افزود: لازم است تاکید کنم که به عنوان طراح مصوبه مشاغل سیار و بی‌کانون خود را ملزم به حمایت از رانندگان وانت بارها نیز می‌دانم و معتقدم باید ساماندهی اصولی و با رعایت حقوق این رانندگان انجام شود. اما اینکه از ابتدای صبح و حتی در روزهای تعطیل صدای بلند از وانت بارها خبر دهد روش درستی برای کسب و کار نیست و چه بسا علاوه بر آلودگی صوتی منجر به آسیب‌های جدی‌تر نیز برای بیماران و افراد سالمند خواهد شد. 

عضو شورای شهر تهران از پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست کرد تا مطابق ماده ۲۹ قانون هوای پاک، به این موضوع ورود کند گفت: بنابر تبصره یک این قانون نیروی انتظامی مکلف است راننده وسائل نقلیه موتوری را که آلودگی صوتی ایجاد می‌کند در سه مرحله به صورت تصاعدی جریمه کند اما متاسفانه پیگیری‌ها از پلیس این ادعا را مطرح کرد که چون وانت بارها در کوچه‌های فرعی و محلی تردد دارند و پلیس نیز در این کوچه‌ها مستقر نیست امکان جریمه آن‌ها وجود ندارد. 

نظری درخواست کرد: در همین راستا از پلیس می‌خواهم تا در راستای توجه به این خواسته بر این موضوع نظارت جدی داشته باشد و همینطور از ظرفیت پلیس ۱۱۰ استفاده کند. حتی می‌شود برای اعلام تخلف وانت‌بارها سامانه‌ای ایجاد کرد تا مردم گزارش‌های مستند خود را به این سامانه ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز