خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

در دوره پنجم مدیریت شهری بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد/ زمان آغاز رسمی فعالیت شورای ششم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۲۰

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ با وجود همه بحرانهای مالی کرونا و تحریم، نه تنها بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد بلکه بخشی از بدهی‌های گذشته نیز بازپرداخت گردید و تنها بهره و جرائم مربوط به بدهی دوره گذشته به تعهدات شهرداری اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: ابتدا انتصاب جناب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، را به ریاست قوه قضاییه تبریک می‌گویم و امیدوارم با افزایش کارآمدی، کاهش نارضایتی و تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی به موفقیت نائل شوند. 

او ادامه داد: از امروز دقیقا یکماه تا آغاز کار شورای ششم، زمان باقی مانده است و آخرین جلسه کاری ما روز سه شنبه ۱۲ مرداد است و روز گذشته با حضور فرمانداری در دفتر کارم به صورت رسمی این تاریخ اعلام و برنامه‌ریزی برای دوره انتقال تا ۱۶ مرداد انجام و مراسم ۱۷ و یا ۱۸ مرداد برگزار می‌شود. 

هاشمی افزود: با وجود تخریب‌های رسانه‌ای و بی‌مهری رسانه ملی، شورای پنجم مفتخر است که مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات، شفاف و با آرامش به شورای بعد تحویل می‌دهد. 

رئیس شورای شهر ادامه داد: در این دوره، برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، تعداد پرسنل رسمی وشرکتی شهرداری نه تنها افزایش نیافت بلکه شاهد کاهش ۲۰ درصدی وچابک‌سازی ساختاری نیز بودیم. 

او با بیان اینکه نه تنها بخش دیگری از املاک واموال شهرداری، در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی، عمومی یا خصوصی قرار نگرفت، بلکه وضعیت چندهزار ملکی که در گذشته بدون انجام فرایندی شفاف وقانونی واگذار شده بود، نیز مشخص گردید ادامه داد: بعلاوه چندصد ملک نیز بازپس گرفته شد. نه تنها شهرفروشی و واگذاری بی‌رویه تراکم خارج از طرح تفصیلی متوقف شد، بلکه مصوبه بارگذاری‌های منفی مانند برج باغات نیز ابطال گردید. 

هاشمی افزود: نه تنها توافقات نوشته ونانوشته‌ی جدیدی با سایر دستگاه‌ها ونهادها جهت واگذاری منابع مدیریت شهری منعقد نشد، بلکه برای احقاق حقوق شهر در توافقات گذشته نیز پیگیری جدی بعمل آمد. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در این دوره بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد، گفت: با وجود همه بحرانهای مالی کرونا وتحریم، نه تنها بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد بلکه بخشی از بدهی‌های گذشته نیز بازپرداخت گردید و تنها بهره و جرائم مربوط به بدهی دوره گذشته به تعهدات شهرداری اضافه شد. 

هاشمی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شهرداری گفت: نه تنها دوستان، آشنایان و فعالان سیاسی مدیران و اعضای شورای شهر جذب شهرداری تهران نشدند بلکه برای نخستین بار آزمونی علمی و شفاف و مبتنی بر رقابت جهت جذب نیروی جوان و متخصص در شهرداری برگزار شد. 

او اضافه کرد: بنابراین انتظار از رسانه‌های حاکمیتی و مدیریت شهری آینده آن است که به نقاط مثبت گذشته نیز اشاره شود و از سیاه نمایی خودداری گردد که بر فضای منفی ویاسی که در بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به موثر بودن نهادهای انتخابی وجود دارد و موجب‌عدم مشارکت در انتخابات اخیر گردید افزوده نشود و امید جای یاس، مشارکت جای قهر و هم افزایی جای تخریب را بگیرد. 

رئیس شورای شهر تاکید کرد: دستاوردهای مهم مدیریت شهری در این دوره، منطبق با منویات بر زمین مانده رهبرانقلاب در مورد صیانت از باغات و جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر، شفافیت ومبارزه با رانت ومفاسد و همچنین حفظ سنت‌ها و سیمای اصیل تهران بوده است و با توجه به اینکه شورای ششم و مدیریت شهری آینده مدعی ولایتمداری و عمل به توصیه‌های رهبری است، مناسب است که از این دستاوردها استقبال کرده و مسیر تحقق آن را تداوم دهد و البته نقاط ضعف و کاستی‌های این دوره مدیریت شهری را نیز جبران نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز