خبرگزاری کار ایران

جذب نیروی چند هزار نفری در شهرداری کذب است/ تبدیل وضعیت ایثارگران به زودی و مطابق قانون

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۲۹۳

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته خبری مبنی بر جذب چند هزار نفری نیروی انسانی در شهرداری تهران در فضای رسانه ها منتشر شده که به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش ایلنا، حامد مظاهریان در واکنش به شایعه جذب چندین هزار نفری در روزهای پایانی کار شورای شهر دوره پنجم آن را تکذیب کرد و افزود: گاهی اخباری منتشر می شود که نه صحیح است و نه عقلانی و اخلاقی.

او ادامه داد: متاسفانه طی چند روز گذشته خبری مبنی بر جذب چند هزار نفری نیروی انسانی در شهرداری تهران از سوی یکی از منتخبین شورای شهر دوره ششم در فضای رسانه ها منتشر شده که به هیچ عنوان صحت ندارد و به روشنی مشخص است که انتقال اطلاعات و اخبار اشتباه به این عضو محترم شورای ششم بستر ساز چنین اظهار نظر اشتباهی شده است.

معاون شهردار تهران در ادامه در خصوص روند جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران آن را مستلزم اخذ مجوزهای لازم دانست و گفت: فرآیند بکارگیری نیروی انسانی جدید در واحدهای تابعه شهرداری تهران مستلزم اخذ مجوز از بالاترین مقام مسئول در شهرداری تهران و سیر مراحل مربوطه است.

مظاهریان گفت: قطع به یقین در این دوره مدیریت شهری، هرگز اقدامات اینچنینی مورد تایید و تاکید شهردار تهران نبوده و اعلام جذب چندین هزار نفر در این مقطع زمانی هم ناصحیح بوده و قابل استناد نیست. علاوه بر این تمام اعضای شورای شهر و مدیران شهری از این روند اطلاع دارند.

به گفته وی، در این دوره مدیریت شهری بود که انضباط در وجوه مختلف بها پیدا کرد و در مقوله نیروی انسانی تعداد آن از ۶۸هزار نفر به کمتر از ۵۸ هزار نفرتقلیل یافت.
 
مظاهریان همچنین در ارتباط با تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر شهرداری تهران توضیح داد: مدیریت شهری تهران در نظر دارد مطابق قانون و برابر تبصره ۲۰ بودجه سال جاری و بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه، اقدامات لازم برای تبدیل وضعیت ایثارگران مطابق با قانون جامع ایثارگران و با رعایت مقررات و ضوابط مربوط معمول نماید و در این خصوص نیز شیوه نامه اجرایی در هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
 
معاون شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال مجوز ماخوذه از سازمان اداری و استخدامی کشور برای استخدام ثابت دو هزار و یکصد نفر در شهرداری تهران افزود: مطابق با آئین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب سال ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ شورای انقلاب و برابر سوابق و مستندات موجود، در ادوار مدیریت شهری شهرداری تهران، کارمندان طرف قرارداد شرکت خدمات اداری شهر شاغل در مشاغل کارمندی شهرداری تهران طبق مجوزهای ماخوذه از مبادیان ذیصلاح، همچون وزارت کشور، شورای اسلامی شهر تهران و سازمان اداری و استخدامی کشور برای تصدی پست‌های سازمانی بلاتصدی در آزمون داخلی و دریک فضای رقابتی به کارمند ثابت شهرداری تهران تبدیل وضعیت یافته اند که آخرین آزمون انجام شده در سال ۱۳۹۵ بوده است.

مظاهریان بیان کرد: بنابراین با این توضیح و برای توجه به درخواست‌های همکاران، مدیریت شهری نیز بدنبال فراهم کردن فضای مناسب برای برگزاری آزمون داخلی همانند ادوار گذشته بوده که با پیگیریهای متمادی از سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز لازم اخذ و با تصویب شورای اداری شهرداری تهران، مقدمات اجرای امر فوق مهیا شده و همکاران قراردادی موصوف شهرداری تهران به زودی از این اقدام بهره مند خواهند شد، هرچند که ممکن است در این اقدام با مشکلاتی در اجرا واقع شویم ولی با توجه به شفافیت موضوع، امیدواریم این مشکلات نیز مرتفع شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در ادامه به دغدغه پرسنل شهرداری تهران برای امنیت شغلی اشاره و در خصوص لزوم برگزاری تبدیل وضعیت پرسنل گفت: در اوضاع اقتصادی فعلی، بحران اشتغال و نبود امنیت و ثبات شغلی، این اقدام شهرداری تهران می‌تواند حداقل گره گشای وضع این تعداد از همکاران معزز در چارچوب و سقف مجوز ماخوذه باشد و قطعا مابقی همکاران که شرائط لازم برای تبدیل وضع را در آزمون داخلی احراز نمی‌کنند به همان ترتیب فعلی، ادامه خدمت خواهند داشت.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی ابراز امیدواری کرد تا این اقدامات به نحو شایسته انجام و سبب رضایت همکاران محترم و ایثارگران شاغل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز