خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران سرمایه‌ای بزرگ برای کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۸۳۱

جلسه هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای کشور یاد کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در جهت ارائه هر چه بیشتر خدمات به این عزیزان تلاش کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار اقداماتی که در جهت پاسداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می دهد، هر چه بتواند خدمات خود را به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران افزایش دهد، این اقدامات شایسته در کارنامه عملکرد بنیاد ماندگار خواهد شد.

 جهانگیری با اشاره به گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۹۹ که در جلسه ارائه شد، از رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز نماینده ولی فقیه در این بنیاد بخاطر تلاش ها و پیگیری های انجام شده در راستای ارائه خدمات به خانواده های شهدا و ایثارگران در زمینه های مسکن، اشتغال و امور فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر از جمله شهید مظلوم دکتر بهشتی اظهار داشت: همه باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنیم تا بتواند گام های بلندتر و موثرتری در راستای ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و نیز ارائه خدمات به خانواده های شهدا و ایثارگران بردارد.

در این جلسه که نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز حضور داشتند، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از فعالیت های این بنیاد در سال ۱۳۹۹ ارائه کرد و به تشریح دستاوردهای حاصل شده در حوزه های تعاون و امور اجتماعی، بهداشت و درمان و امور فرهنگی پرداخت.

بر اساس گزارش سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۹ بخش عمده ای از معوقات و بدهی های بنیاد بالغ بر ۸ هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان پرداخت شده و برای ۱۶هزار نفر از ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان اشتغال ایجاد شده است.

در این گزارش همچنین به انعقاد تفاهم نامه برای واگذاری زمین به ۷۰ هزار نفر از ایثارگران جهت تأمین مسکن اشاره شد و توضیحاتی نیز در خصوص دستاوردهای بنیاد در حوزه بهداشت و درمان نظیر پوشش بیمه درمانی برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ایثارگر، بازسازی تمام آسایشگاه های جانبازان و پایش سلامت ۹۰ هزار نفر از جانبازان، والدین و همسران شهدا ارائه گردید.

در ادامه این جلسه گزارشی نیز در خصوص وضعیت بودجه و اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد و حسابرس حاضر در جلسه به تشریح صورت های مالی، ضوابط اجرایی بودجه و بازرسی ها پرداخت و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز