خبرگزاری کار ایران

هلال‌احمر بیش از ۱۶۲هزار عملیات امداد جاده‌ای انجام داده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۷۷۱

رئیس جمعیت هلال‌احمر ظهر امروز درمراسم افتتاح پایگاه امدادجاده‌ای آزادراه قم_گرمسار، از آمار امداد جاده‌ای هلال‌احمر در سال‌های گذشته گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۶۲ هزار و ۲۴۰ مورد عملیات امداد و نجات در بخش حوادث ترافیکی انجام شده و بیشتر این عملیات‌ها در استان‌های اصفهان، مازندران و یزد بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر؛ کریم همتی  در حاشیه افتتاح پایگاه بین‌جاده‌ای گرمسار به قم که ظهر امروز با حضور استاندار قم و روسای سازمان‌های امدادونجات و جوانان جمعیت هلال‌احمر افتتاح شد، گفت: بهره‌برداری از این پایگاه امداد جاده‌ای کمک شایانی به خدمات امدادرسانی مسافران می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه توسعه آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه، دانش اولیه‌ی برخورد با مصدومین در تصادفات جاده‌ای ویژه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در سراسر کشور، بهبود کیفیت و افزایش تعداد خودروهای نجات در پایگاه‌های امداد و نجات و تجهیز آمبولانس‌ها به ست نجات و رها سازی سبک (آمبولانس نجات) را از مهم‌ترین برنامه‌های آتی جمعیت هلال احمر برشمرد.

او توجه به تیم‌های واکنش سریع را از دیگر اقدامات مهم این جمعیت دانست و گفت: از سال ۹۲ تاکنون تعداد موتورلانس به ۱۲۲ دستگاه، بالگرد به ۲۱ فروند، مراکز آنست(نگه‌داری سگ‌های تجسس) به ۳۴ مرکز، خودروهای امدادی به یک هزار و ۲۱۸ دستگاه، اتوبوس آمبولانس به ۱۹ دستگاه، افزایش یافته است.

همچنین همتی در ارتباط با افزایش کمی پایگاه‌های جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی بیان کرد: تعداد پایگاه‌های امدادی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ از ۲۱۳ به ۵۶۳ پایگاه رسیده که این موضوع بیانگر افزایش ۱۶۴ درصدی در این حوزه است. همچنین در همین بازه زمانی تعداد آمبولانس‌های جمعیت نیز از ۹۸۹ به یک هزار و ۴۹ مورد رسیده که رشدی ۶ درصدی را تجربه کرده است.

وی در پایان به گزارش عملکرد ۸ ساله هلال احمر براساس گزارش عملکرد کمیسیون ایمنی راه‌ها اشاره و بیان کرد:  تعداد کل عملیات‌ انجام شده در حوادث ترافیکی ۱۶۲ هزار و ۲۴۰ مورد بوده که بیشترین تعداد عملیات‌ به ترتیب در استان‌های اصفهان، مازندران و یزد با ۱۴ هزار و ۱۴۶، ۱۳ هزار و ۹۲ و ۸ هزار و ۸ مورد بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز