خبرگزاری کار ایران

زالی:

یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن در تهران تزریق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۰۹

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به شرایط خاص استان تهران ما با افزایش مراکز تجمیع و افزایش شیفت واکسیناتورها سعی کردیم تا مانع ازدحام‌ در صف‌های تزریق شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در تهران، بیان کرد: حدود ده الی چهارده روز تهران در تهیه واکسن دچار اختلال در یک فرایند کشوری شده بود، طبیعتا نوبت دوم تزریق با اختلالاتی همراه بود که خوشبختانه با تامین کافی واکسن و مساعدت وزیر بهداشت و با توجه به شرایط خاص استان ما با افزایش مراکز تجمیع و افزایش شیفت واکسیناتورها سعی کردیم تا مانع این ازدحام‌ در صف‌های واکسن شویم.

وی ادامه اداد: امروز در منطقه ۶ تهران هستیم که اینجا دومین مرکز تجمیع منطقه ۶ است که راه اندازی کردیم که عمدتا دز دومی‌ها هستند که حضور دارند، واکسیناسیون در تهران پیچیده است، چرا که جمعیت زیادی از سالمندان کشور در تهران ساکن هستند.

زالی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بالای ٧٠ سال در دستور کار است و تلاش ما این است افرادی که در فاز اول یک برند از واکسن را استفاده کردند فاز دوم هم از همین برند استفاده کنند و تمام افراد بالای ٧٠ سال دز دوم دریافت نکردند، در تهران ٧٨ مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم و هر روز شاهد افتتاح مراکز دیگری هستیم.

وی گفت: یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن در تهران تزریق شده است، که ٣٩٠ هزار نفر از این افراد دز دوم را نیز دریافت کردند. 

زالی ادامه داد: با توجه به اینکه به پایان واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا می رسیم، بخشنامه‌ای داریم که هر فردی که به هر مرکزی مراجعه کند دز دوم را نیز همان جا دریافت کند و سامانه‌ی نوبت دهی فعال‌تر شده است و پیامک‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود: مردم نگرانند، فکر می‌کنند که واکسن نمی‌رسد؛ اما من اطمینان خاطر می‌دهم که تا سه ماه فاصله بین دز اول و دوم مشکلی ایجاد نمی‌شود و  حتما به هر کسی همان واکسن دز اول تریق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز