خبرگزاری کار ایران

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تهران وارد پیک پنچم شد/ افزایش مراجعان به مراکز درمانی/ هشدار نسبت به گسترش ویروس دلتا در جنوب شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۳۷۲

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه تهران وارد پیک پنچم شده است، از افزایش ۱۰ درصدی مراجعان به مراکز درمانی خبر داد.

«نادر توکلی» معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد وضعیت شیوع ویروس کرونا طی روزهای اخیر، بیان کرد: در مورد وضعیت تهران باید بگویم که طی ده روز گذشته ما شاهد افزایش ۱۰ درصدی مبتلایان و بستری‌ها بودیم و تعداد کل مراجعان در حوزه‌ی درمان به ۷ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد بستری‌ها از هزار مورد در روز هم عبور کرده که این خودش یک زنگ خطر است و برای اولین بار در یک ماه اخیر تعداد بستری‌ها اینقدر شده است.

توکلی در مورد وضعیت ویروس دلتا، افزود: چیزی که الان می‌بینیم متاسفانه گسترشی است که در زاهدان و سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده و به نظر گسترشی در جنوب شرق کشور رخ می‌دهد.

وی گفت: متاسفانه همانطور که می‌دانید پروازها هم کنسل نشده و وسایل نقلیه هم فعالیت‌شان در انجام است، بنابراین افزایش در استان تهران قریب‌الوقوع است و قابل ذکر است که تهران عملا وارد پیک پنچم شده و روند ابتلا افزایشی است.

توکلی  در مورد وضعیت واکسیناسیون سیستم آموزشی، ادامه داد: تا مهر ماه زمان زیادی مانده، اما آموزش حضوری تصمیمی است که گرفته شده است و به نظر می‌آید وضعیت آموزشی در این مدت ضربه‌ی جبران ناپذیر دیده و در صدد هستیم تا واکسن دانش‌آموزان را تزریق کنیم. چون همانطور که می‌دانید خیلی از کشورها از جمله چین مجوز تزریق واکسن برای کودکان هم گرفتند و اگر در کشور ما هم این اتفاق بیفتد خیالمان راحت‌تر می‌شود.

وی افزود: نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که سالمندان از زدن واکسن امتناع می‌کنند، طبق یک بررسی در دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۱۲۰۰ ابتلا در دو ماه اخیر دریافتیم که ۹۵ تا ۹۷ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسن نزده بودند.

توکلی گفت: توجه داشته باشید که خسارت و نزدن واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال زیاد است و بنابراین همانطور که می‌دانید بالای ۸۰ درصد مرگ و میرهای ما مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است.

او در مورد برنامه واکسیناسیون دانشجویان گفت: واکسیناسیون برای این گروه اینطور برنامه‌ریزی شده بود که تا آخر مرداد ماه واکسینه شوند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز