خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۲۲۸

کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ با رقابت داوطلبان گروه هنر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز درب حوزه‌های امتحانی روی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ باز شد. امروز چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ اولین روز از برگزاری کنکور است که تا روز شنبه۱۲ تیرماه ادامه خواهد داشت. 

امسال تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر در کنکور سراسری ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ نفر زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ نفر مرد هستند. 

تاکنون تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۳۱ کارت صادر شده است. در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۲۱ کارت، گروه هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت، گروه علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت و در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت صادر شده است. 

همچنین ۴۱۴ شهرستان، ۳۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی به عنوان حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده‌اند. 

آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، علوم تجربی در صبح جمعه ۱۱ تیر و زبان‌های خارجی در صبح شنبه ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

طبق اعلام سازمان سنجش مسن‌ترین داوطلب کنکور سراسری امسال داوطلبی از استان اصفهان است که متولد ۱۹ تیر ۱۳۱۶ بوده و در گروه علوم تجربی شرکت کرده است؛ این داوطلب مرد است. علاوه بر این جوان‌ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ یک خانم متولد ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ از استان خراسان شمالی شهرستان بجنورد است که در گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز