خبرگزاری کار ایران

آغاز فاز دوم توانمندسازی مددجویان سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۱۱۶

رئیس کمیته امداد از آغاز فاز دوم منظومه توانمندسازی ایتام و مددجویان سیستان و بلوچستان با همکاری استان‌های معین خبر داد و گفت: فاز نخست این طرح با همیاری کمیته امداد و استانداری سمنان در سه شهرستان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری در دیدار با استانداران سیستان و بلوچستان و سمنان و مدیران کل کمیته امداد این استان‌ها، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضاییه، افزود: طرح توانمندسازی خانواده‌های ایتام استان سیستان و بلوچستان با همکاری استان معین سمنان و همراهی دولت، تاثیرات جدی در کیفیت خدمات ارائه شده به ولی‌نعمتان این نهاد داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب در دستگاه‌های دولتی، نهادهای حاکمیتی، مجلس شورای اسلامی، سپاه، بسیج، مردم و خیریه‌ها خاطرنشان کرد: به لطف خداوند امروز کمیته امداد از همراهی همه مجموعه‌های داخل نظام بهره‌مند است و به ویژه حمایت‌های معنوی از مددجویان موجب تقویت امیدواری و انگیزه تلاش آنان می‌شود.

رئیس کمیته امداد با تشریح جزئیات طرح منظومه توانمندسازی خانواده‌های ایتام استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: فاز نخست این طرح در هفت محور حامیان سلامت، حامیان فرهنگ، سلامت روان، حامیان ازدواج، اشتغال، مسکن و معیشت مددجویان در سه شهرستان فنوج، بزمان و شهر علی‌اکبر به صورت پایلوت انجام شد و مرحله دوم این طرح با همکاری بیشتر نهادها و مشخص شدن استان‌های معین به زودی آغاز می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه این طرح با ابتکار مدیرکل کمیته امداد استان سمنان و حمایت استانداری سمنان اجرایی شده است، اظهار کرد: سابقه معین‌سازی در کشور ما به ویژه در مدیریت بحران‌ها درخشان است و الگوی خوبی برای کمک‌رسانی در مناطق محروم به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، در این جلسه همچنین علیرضا آشناگر، استاندار سمنان به اقدامات انجام شده برای کمک به ایتام اشاره کرد و گفت: طرح «شتابا» با هدف ورود خانواده‌های ایتام تحت حمایت کمیته امداد به بازار بورس و ایجاد درآمد برای آنان در استان سمنان کلید خورده است که امیدواریم با رونق گرفتن مجدد این بازار شاهد کسب سود برای این عزیزان باشیم.

وی اجرای طرح منظومه توانمندسازی ایتام سیستان و بلوچستان را یک طرح با ظرفیت‌های ملی دانست و افزود: با اجرای این طرح از پراکندگی نیروها جلوگیری و همه ظرفیت‌ها معطوف به یک هدف می‌شود.

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به ابعاد محرومیت این استان گفت: منابع در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد اما پیش از همه چیز توسعه انسانی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه شرایط استان سیستان و بلوچستان با آرمان‌های اصیل نظام هنوز فاصله دارد، آنچه افتخارآمیز است، این است که معین‌سازی با ابتکار کمیته امداد در استان شکل گرفته و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی فعال شده‌اند.

در ادامه این جلسه، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن تشریح ابعاد مختلف منظومه توانمندسازی ایتام سیستان و بلوچستان گفت: سمنان در پرداخت سرانه به ایتام در رتبه نخست کشور قرار دارد و باید از این ظرفیت خیر در سطح ملی استفاده شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم توانمندسازی مددجویان سیستان و بلوچستان با رویکرد فرهنگی آغاز خواهد شد، تاکید کرد: منظومه توانمندی ایتام با هدف تامین آتیه ایتام، رفع نیازهای ضروری زندگی، تقویت بعد فرهنگی، مدیریت نظام‌یافته نقدینگی و به کار انداختن منابع حمایتی در مسیر تولید و اشتغال در بازه زمانی سه پنج ‌ساله و در سه فاز و هفت گام اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، همزمان با اجرای طرح توانمندسازی خانواده‌های ایتام در استان سیستان و بلوچستان، ۴۲۲ قلم کالای ضروری زندگی میان خانواده‌های تحت حمایت در سه شهرستان هدف طرح توزیع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز