خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات اتوبوسرانی درباره اتوبوس‌های برقی پایتخت/ قرارداد ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در هفته جاری امضا می‌شود/ آخرین اقدامات برای واکسیناسیون رانندگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۰۰

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: یک شرکت خودروساز داخلی در مناقصه ۱۲۰ دستگاه اتوبوس برنده شد و قرارداد آن در هفته جاری امضا می‌شود.

«محمود ترفع» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره هزینه اتوبوس برقی رونمایی شده و و زمان استفاده از آن گفت: این اتوبوس نمونه‌ی اولیه است و قرار است بعد از رونمایی استانداردهای لازم آن اخذ و بعد به مرحله شماره‌گذاری برسد. 

او ادامه داد: در تفاهنامه‌ای که به امضا رسید پیش بینی خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در نظر گرفته شده است که بخشی از منابع آن توسط شهرداری تهران پرداخت می‌شود و بخش دیگر را آقای حناچی درخواست کردند که رئیس جمهور از بودجه کل کشور برای تامین آن‌ها در نظر بگیرند. 

ترفع اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۰ کشور، ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پیش بینی شده است و اگر این منابع در اختیار ما قرار گیرد قطعا شهرداری در سهم خود پای کار است. شهرداری آماده انعقاد قرارداد خرید بر مبنای این تفاهمنامه است.

او درباره قیمت این اتوبوس‌ها گفت: قیمت هنوز نهایی نشده و هر زمان که شرکت خودروساز اعلام کند می‌توانیم قرار داد خرید را منعقد کنیم و به همین دلیل هنوز وارد عقد قرارداد نشده ایم. 

ترفع با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد از ساخت این اتوبوس داخلی است، گفت: به همین دلیل قیمت آن از نمونه‌های خارجی به مراتب خیلی پایین‌تر است. اگر استاندارد این اتوبوس‌ها سریعتر گرفته شود و سریعتر به مرحله شماره‌گذاری برسد، شهرداری تهران پای کار است تا این اتوبوس‌ها را به چرخه حمل ونقل اضافه کند. 

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به این سوال که این اتوبوس‌ها در کدام خطوط مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ گفت: این اتوبوس‌ها با توجه به آلودگی هوای مرکز شهر در هسته مرکزی استفاده خواهد شد. 

او درباره تامین ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس دیگر که قرار بود در نیمه اول سال جاری اجرایی شود، گفت: ۲۵۰ اتوبوس در سال گذشته تامین شد و قرارداد دیگر ما مناقصه ۱۲۰ دستگاه اتوبوس بود. یک شرکت خودروساز داخلی در مناقصه برنده شد و قرار داد آن در هفته جاری امضا می‌شود و حدود ۴ ماه زمان می‌برد تا این ۱۲۰ دستگاه به شهر تهران اضافه شود. 

ترفع همچنین از برگزاری مناقصه ۱۰۰ دستگاه میدل باس خبر داد و گفت: یکشنبه آینده نیز مناقصه ۱۰۰ دستگاه میدل باس انجام می‌شود که امیدواریم این مناقصه نیز دارای برنده باشد. 

او همچنین درباره وضعیت کرونا در بین رانندگان و پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: خوشبختانه آمار ابتلا کاهشی شده است، در یک بازه زمانی حدود ۹۰ نفر در روز کرونا مثبت داشتیم که الان و براساس آخرین آمار ۳۸ نفر در روز کرونا مثبت داریم. 

او اضافه کرد: تعداد فوتی‌های کرونا در شرکت واحد اتوبوسرانی در مشاغل مختلف از ستادی و صف از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵ نفر بوده است. 

ترفع همچنین درباره واکسیناسیون رانندگان شرکت واحد گفت: برای واکسیناسیون مکاتبات زیادی توسط شهردار تهران و معاونت حمل ونقل انجام شده است و مشخصات همه رانندگان را در اختیار یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دادیم. 

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اضافه کرد: وزارت بهداشت اعلام کرد رانندگان اولویت سوم هستند و امیدواریم هرچه سریعتر واکسیناسیون اولویت سومی‌ها فرا برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز