خبرگزاری کار ایران

آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ ساله‌ها از هفته آینده/ راننده سرویس مدارس و کارکنان آموزش و پرورش واکسینه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۵۷۹

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: الان در تهران ۸۵ درصد افراد ۷۰ سال به بالای تهران واکسن دز اول را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا و معاون وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران وی با اشاره به وضعیت واکسن کرونا در کشور بیان کرد: با توجه به تعدیلی که در تزریق واکسن داشتیم، خوشبختانه الان شرایط بهتری داریم و طبق صحبت‌هایی که دیروز با معاونان داشتیم، باید بگویم که هیچ کمبودی برای دُز دوم واکسن نداریم و حتی تامین و توزیع آن چند درصد هم بیشتر از نیاز دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین برای ۷۰ سال به بالاها هیچ کمبودی نداریم، آن درصدی هم که هنوز از همین اولویت واکسن دریافت نکردند، فراخوانی از طرف دانشگاه داده می‌شود تا واکسن خود را بگیرند، الان در تهران ۸۵ درصد افراد ۷۰ سال به بالای تهران واکسن دُز اول را دریافت کردند.

رئیسی افزود: در گام بعدی هم که هفته‌ی آینده است نزدیک یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز به صورت هفتگی به دست ما می‌رسد، بنابراین میزان قابل توجهی واکسن از هفته آینده ادامه پیدا کند.

وی گفت: بنابراین تا ۶ هفته‌ آینده هر هفته این برنامه اجرا می‌شود که چیزی حدود ۹ میلیون دز واکسن خواهد شد و در دو الی سه هفته‌ی آینده یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز به دست ما می‌رسد و ۶۵ سال به بالاها را برای تزریق اعلام می‌کنیم.

رئیسی ادامه داد: الان ۶۵ سال تا ۷۰ساله‌های ما یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند، هفته‌ بعد از ۶۵ ساله‌ها ۶۰ ساله‌ها را اعلام می‌کنیم که آنها دو میلیون و ۴۶۰ نفر هستند و تعدادشان بیشتر است. بعد از آن سراغ بیماران خاص می‌رویم، در این بین هم جانبازان ۵۰ درصد به بالا واکسینه شدند و حتی در برخی استان‌ها ۴۰ درصد به بالاها هم واکسن زدن و دیگر ۲۰ درصد به بالاها هم واکسن خواهند زد.

وی در جواب خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت واکسیناسیون در حوزه آموزشی کشور، گفت: در مرداد ماه هم دو کار بسیار مهم انجام می‌شود، یکی بحث واکسیناسیون معلم‌ها و اساتید دانشگاه برای بازگشایی‌ها است و هم اینکه وضعیت طراحی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد، در حال حاضر هم واکسن تایید شده برای زیر ۱۸ سال نداریم، اما سرویس مدارس، معلم‌ها، کارکنان آموزش و پرورش واکسینه می‌شوند.

رئیسی ادامه داد: همچنین نیاز است تا آموزش و پرورش مدیریتی کند تا کلاس‌ها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر با تعداد کم افراد در کلاس انجام شود و همینطور بچه‌ها و والدین هم آموزش‌هایی ببینند، باید مثل قدیم که کسی سرما میخورد به مدرسه نمی‌آمد باید، آن زمان مدرسه تعطیل نمیشد بلکه همان یک نفر نمی‌آمد و الان هم باید همینطور باشد.

وی افزود: الان هم واکسن مشترک ایران و کوبا در حال مطالعه برای واکسن زیر ۱۸ سال است و نتایج اولیه خوبی داشته اگر کارآزمایی خوب پیش رود می‌توان با خیال راحت به دانش آموزان تزریق کرد.

رئیسی بیان کرد: تولید واکسن داخل ۶ پلتفرم دارد و اطمینان می‌دهم که از شهریور ماه به بعد فقط از تولید داخل، ماهی ده میلیون دز واکسن داشته باشیم، یعنی از شهریور تا آخر سال حدود ۷۰ میلیون واکسن داریم و تا آخر سال گروه هدف واکسینه می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز