خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش خبر داد؛

فعالیت بیش از «۳۳ هزار نیروی متخصص تربیت بدنی»، در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۵۶۰

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه کمیته ملی پارالمپیک، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از فعالیت بیش از ۳۳ هزار نیروی متخصص تربیت بدنی در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ مهرزاد حمیدی در این آیین ضمن ابراز خوشحالی از مبادله تفاهم‌نامه اظهار کرد: آموزش‌وپرورش وزارتخانه‌ای با بیش از یک میلیون معلم و ساختاری مویرگی در تمام نقاط کشور است که کارهای تیمی در آن با قدرت و سرعت بسیار بالایی، قابلیت انجام دارد.

وی افزود: در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش ۴۰ هزار نیرو وجود دارد که بیش از ۳۳هزار نفر از آن‌ها نیروهای متخصص حوزه تربیت‌بدنی هستند و استعدادیابی و پرورش قهرمانان آینده از دل مدارس و از سوی همین نیروها صورت می‌گیرد.

حمیدی با بیان این که ورزش جانبازان و معلولان کشور در کل دنیا جایگاه برجسته‌ای دارد، اظهار کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی کشور در حوزه معلولان نیز از آموزش‌وپرورش شروع می‌شود و آموزش‌وپرورش آمادگی هر نوع همکاری با کمیته ملی پارالمپیک را دارد.

وی تصریح کرد: «پارالمپیک» برندی است که از آن می‌توان در گفتمان‌سازی خانواده‌ها برای ترغیب دانش‌آموزان استثنایی به ورزش، افزایش فعالیت‌های بدنی این دانش‌آموزان و استعدادیابی استفاده نمود.

در ادامه این نشست خسروی وفا؛ رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز اظهار کرد: گام اول ورزش قهرمانی حوزه پارالمپیک از مدارس شروع می‌شود و این تفاهم‌نامه موجب همکاری مشترک در استعدادیابی و رشد ورزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد.

وی با اشاره به نقش اصلی خانواده‌ها در ترغیب دانش‌آموزان استثنایی به ورزش گفت: یکی از ورزش‌های حوزه معلولان ورزش بوچیا است که بیشترین جذب در این ورزش مربوط به ایران است و این جاذبه با تکیه بر ظرفیت خانواده‌ها شکل گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز