خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه وزارت بهداشت:

استقرار ۱۶۵ خانه بهداشت سیار در مناطق عشایری تا پایان مردادماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۳۸۲

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد که خدمات بهداشت و درمان ارائه نشود و معنی این سخن این است که اگر نظام جمهوری اسلامی بخواهد خدمات خود را در حوزه‌های مختلف ارایه دهد، خدمات بهداشت و درمان از سایر خدمات گسترده‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت در سی سومین آیین پویش راه سلامت که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزارشد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: جلسه امروز پیام ویژه به همراه دارد. در نظام جمهوری اسلامی هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد که خدمات بهداشت و درمان ارایه نشود و معنی این سخن این است که اگر نظام جمهوری اسلامی بخواهد خدمات خود را در حوزه های مختلف ارایه دهد، خدمات بهداشت و درمان از سایر خدمات گسترده تر است.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت همیشه تاکید داشت که باید کرامت عشایر حفظ شود و دسترسی آنها به خدمات بهداشت هنگام کوچ و حضور در مناطق گرمسیر و سردسیر با مشکلات مواجه نشود، لذا دستور داد خدمتی که در مناطق روستایی ارایه می‌شود به عشایر نیز ارایه شود.

تقوی نژاد افزود: تاکنون سه‌نسل از این کانکس ها در اختیار عشایر قرار گرفته است و سه نسل از آنها ساخته و تحویل شده است و کانکس‌های جدید تجربه جدیدی در نوع کیفیت ساخت است، که ارایه می‌شود. همچنین طی سالهای گذشته می‌توانیم در مواقع بحران میتوان از الگویی که به دست آورده‌ایم استفاده کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: تا پایان مرداد ۱۶۵ کانکس در مناطق مختلف عشایری کشور مستقر خواهدشد، و این کانکس ها از امنیت و استحکام کافی برخوردارند و همه خدماتی که در خانه بهداشت ارایه می‌شود نیز در این کانکس‌ها ارایه می‌شود. در این کانکس پزشک و بهیار حضور دارند و امکان جابه‌جایی آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزن این کانکس ها استاندارد است گفت: یدک کش می‌تواند به راحتی این کانکس هارا جابه‌جا کند و امکان جابه‌جایی آنها در مناطق ناهموار وجود دارد.

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: استاندارهای این کانکس‌ها با استاندارهای اروپا و روز دنیا یکسان است و امکان شست‌وشوی آنها وجود دارد و از تهویه مناسبی برخوردار هستند. همچنین خدمات پس از فروش برای آنها درنظر گرفته شده است و از آنجا که قطعات استفاده شده در آنها انحصاری نیست سرویس و نگهداری آنها دشوار نیست.

تقوی نژاد با بیان اینکه تامین برق برای آنها نیز دشوار نیست ادامه داد: برق این کانکس‌ها توسط پنلها، موتور برق سیار و برق سراسری تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز