خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

پلمب مرکزی با ۷ هزار دستگاه تولید ارز دیجیتال/ استفاده از پلیس اطفال در کلانتری‌ها/ ایجاد مرکز ۲۰۰ نفره بازتوانی معتادان متجاهر کودک

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۲۵

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به شناسایی مرکزی با ظرفیت ۱۴ هزار دستگاه تولید ارز دیجیتال گفت: در این مرکز ۷ هزار دستگاه فعال بود و اکنون پلمب شده و اقدامات قضایی در خصوص آن در حال انجام است.

«سردار حسین رحیمی» رییس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مزرعه‌های توزیع ارز دیجیتال گفت: عملیات مشترکی در چند روز گذشته در این خصوص انجام شده و بیش از ۵۰ مرکز را مورد بازدید و بازرسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: مرکزی با ظرفیت ۱۴ هزار دستگاه شناسایی شد؛ در این مرکز ۷ هزار دستگاه فعال بود. این مرکز پلمب شده و اقدامات قضایی در خصوص آن در حال انجام است.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در چند مرحله عملیات دیگر در همین زمینه نیز مراکزی با حدود سه هزار دستگاه را شناسایی و پلمب کردیم و اقدامات لازم در خصوص آن‌ها نیز انجام شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم تمام این مراکز را شناسایی کنیم، نیازمند همکاری شرکت برق هستیم. شرکت برق در مراکز دیسپاچینگ متوجه می‌شود که در کدام مناطق به یکباره مصرف برق افزایش پیدا می‌کند. ما به آنها اعلام کرده‌ایم با تمام قدرت در خدمت وزارت نیرو، شرکت برق و سازمان مربوطه هستیم تا بتوانیم برخوردهای لازم انتظامی و قضایی را انجام دهیم.

وی درباره فعالیت ماینرها در دستگاه‌‌های دولتی تصریح کرد: قطعا این اقدام خلاف است و ریاست جمهوری نیز اعلام کرده‌اند تا پایان شهریورماه هر گونه فعالیت ماینرها و مزارع و مراکز با توجه به گرمای هوا ممنوع است، چه دولتی باشد و چه غیردولتی این اقدام در حال حاضر خلاف است.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین درباره اقدامات مربوط به راه‌اندازی پلیس اطفال گفت: در حال حاضر در تمام کلانتری‌ها، پلیس اطفال در دایره اجتماعی کلانتری‌ها فعال شده است. معمولا در این دایره با افراد برخورد قضایی نمی‌شود و مشاوره و مددکاری انجام می‌شود. همچنین این افراد با قضات نیز همکاری لازم را دارند.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا در جمع‌آوری کودکان معتاد متجاهر از پلیس اطفال استفاده می‌شود؟ تصریح کرد: خیر، این کودکان با تیم خاصی از پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع‌آوری می‌شوند. برآورد ما این است که این کودکان حدود ۲۰۰ نفر در شهر تهران باشند، با توجه به اینکه موضوع کودکان برای ما اهمیت بسیاری دارد، یک مرکز بسیار خوب در یکی از بخش‌های مرکز بازپروری مهر سروش راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم این کودکان را در آنجا نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: در این مرکز کلاس‌های درس نیز برای این کودکان پیش‌بینی شده است و آموزش‌های لازم به آنها داده خواهد شد تا به غیر از بازپروری این کودکان به زندگی برگردند و بتوانند آینده خود را بسازند. این کودکان براساس قانون در مراکز نگهداری می‌شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ درباره اقدامات برخط گفت: درتهران بزرگ از روز گذشته بین تمام کلانتری‌ها و دادسراها ارتباط الکترونیکی برقرار شده است، این موضوع باعث سرعت، دقت و سلامت کار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با ارائه این خدمت، دیگر لازم نیست مردم در زمانی که شکایت دارند، به مراکز پلیس یا کلانتری‌ها مراجعه کنند و با این ارتباط الکترونیکی، پلیس نیز بلافاصله گزارشات را به مرکز قضایی ارسال می‌کند. همچنین با این اقدام مردم دیگر لازم نیست، برای دریافت کد ثنا به دفاتر الکترونیک مراجعه کنند، چرا که تمام این اقدامات در کلانتری‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز