خبرگزاری کار ایران

۱۲ مرداد آخرین جلسه شورای شهر پنجم/توضیح هاشمی درباره فعالیت‌های سیاسی خود بعد از بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۹۱۵

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ براساس قانون باید ۱۳ مرداد شورا را به اتمام برسانیم و در هیات رئیسه تصمیم گرفتیم آخرین جلسه شورای پنجم ۱۲ مرداد ماه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با حضور ۱۸ نفر از اعضا تشکیل شد و بعد از تذکرات که نسبت به گذشته کمتر و تعداد آن به دو مورد رسیده بود، وارد دستور شدیم. 

او ادامه داد: اولین دستور بحث مشارکت‌های مردمی و یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نمایشگاه شهر آفتاب بود. هنوز طرح جامع نمایشگاه آفتاب ناقص است و براساس تصمیم شورای شهر باید سرمایه‌گذاری در آن توسط بخش خصوصی انجام شود. 

هاشمی افزود: چندین بار ساختمان‌های مورد نظر در طرح به مزایده گذاشته شد اما با وضعیت رکود اقتصادی حاکم سرمایه‌گذاری نمی‌آمد و به همین دلیل شهرداری تهران درخواست داشت براساس لایحه‌ای تخفیفی لحاظ شود تا بتوانند سرمایه‌گذار جذب کنند. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه کرد: این مساله بحث برانگیز بود و در نهایت این لایحه رای آورد و قرار شد شهرداری تخفیفی برای اجرای فعالیت‌های عامل المنفعه در نظر بگیرد. 

او در پاسخ به این سوال که چه میزان تخفیف در نظر گرفته شده، گفت: بستگی دارد. در ۵ پکیج سرمایه‌گذاری از ۱۵ تا ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. 

هاشمی در ادامه گفت: البته این تخفیف‌ها نیز باید به مزایده گذاشته شود و عموم مردم می‌توانند به صورت مساوی در مزایده شرکت کنند. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در ادامه جلسه واگذاری محلی به انجمن خوشنویسان در دستور کار قرار گرفت گفت: این ملک بیش از ۲۰ سال است که در اختیار انجمن خوشنویسان قرار دارد و یک سال از مدت قرار داد آن‌ها گذشته بود و لایحه‌ای از شهرداری آمد که به مدت ۵ سال تمدید شود و امروز در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

هاشمی در پاسخ به این سوال که فرسودگی اتوبوس‌ها علت بسیاری از تصادفات در کشور است گفت: دولت در سال ۹۶ مصوبه خیلی خوبی داشت و باید ۱۹ هزار اتوبوس شهری و بین شهری تامین می‌شد اما مصوبه اجرائی نشد و ناوگان حمل و نقل شهر ی و بین شهری امروز فرسوده است. در شهر سرعت اتوبوس‌ها پایین است اما در بین شهری سرعت بالا است و در نتیجه ترمز مساله بسیار مهمی است لذا این مشکل در کشور وجود دارد و باید برای آن فکری اساسی کرد. 

او ادامه داد: امیدوارم دولت جدید هرچه زودتر آن مصوبه را اجرا کند. به ویژه با توجه به اینکه مساله تولید مطرح است و وجود ده کارخانه تولید داخل امیدوارم هرچه زودتر تولید داخل را فعال کنند. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه درباره پایان دوره پنجم شورای شهر گفت: براساس قانون باید ۱۳ مرداد شورا را به اتمام برسانیم و در هیات رئیسه تصمیم گرفتیم آخرین جلسه شورای پنجم ۱۲ مرداد ماه باشد و ۱۳ ام مکان را تحویل شورای ششم خواهیم داد و از ۱۴ مرداد این آمادگی را داریم که مراسم تودیع و حضور نمایندگان دوره ششم را برگزار کنیم و بستگی دارد که وزارت کشور بخواهد در چه تاریخی مراسم را برگزار کند. وزارت کشور هنوز تاریخی را اعلام نکرده است. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که بعد از شورا چه شغلی را انتخاب خواهید کرد گفت: اساس استخدام من ابتدا ریاست جمهوری بود و بعد به مجمع تشخیص رفتم و حدود ۸ ماه از دوره ۳۵ساله خدمتم مانده و قطعا یا خودم را بازنشسته می‌کنم و یا از اینجا به مجمع تشخیص می‌روم. 

او در واکنش به اینکه آیا شهردار تهران نمی‌شوید به شوخی گفت: این بحث انحرافی است و اگر آن را مطرح نکنید بهتر است. 

هاشمی درباره فعالیت‌های سیاسی خود بعد از بازنشستگی گفت: ما نیروهایی هستیم که باید همیشه در خدمت به مردم باشیم. من فعالیت‌های فرهنگی زیادی دارم، دفتر نشر معارف انقلاب، خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، موزه رفسنجان، سرای فرهنگ و قرآن در قم و یک مقدار پسته کاری هم انجام می‌دهیم. اینگونه نیست که بیکار بمانیم. هرجا از ما خدمتی بخواهد انجام می‌دهیم. 

رئیس شورای شهر اضافه کرد: من عضو حزب کارگزاران سازندگی هستم و در چارچوب جبهه اصلاحات حرکت می‌کنیم.

او در واکنش به اینکه سوال شهردار بودن از شما انحرافی نبود به شوخی گفت: به نظر الان درست نبود و باعث سوختن من می‌شد.

هاشمی در ادامه درباره واگذاری شهر آفتاب با توجه به نزدیک شدن به پایان دوره شورا و احتمال عملی شدن آن در این دوره گفت: مخالفت من به دلیل پایان دوره نبود بلکه بحث من این بود که چون سرمایه گذار نیامده و ما مجبور هستیم تخفیف دهیم، شاید با تغییر مدیریت‌ها در کشور شرایط تغییر کند و از این رکود دربیاییم و سرمایه گذار پیدا شود. این مصوبه شاید آن زمان نتواند درست استفاده شود و بخواهند آن را عوض کنند. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکل اصلی شهر آفتاب بسته نشدن نمایشگاه در شمال شهر است گفت: این نمایشگاه در شمال شهر مسائل ترافیکی زیادی ایجاد می‌کند و اگر بسته شود و یا دو نمایشگاه سهامدار هم شوند به نطر می‌رسد مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز