خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

چوب حراج به سرمایه‌های شهر نزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۷۵

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با لایحه «اعطای مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تکمیل پروژه‌های نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب» گفت: چوب حراج به سرمای‌ های شهر نزنیم.

به گزارش ایلنا،‌ علی اعطا در جریان بررسی لایحه اعطای مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تکمیل پروژه‌های نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: در توضیحات مسئول مربوطه خیلی روشن است که تخفیف هایی برای سرمایه گذار در نظر گرفته شده است تا بالاخره سرمایه گذاری حاضر شود در این شرایط ورود کند. خیلی روشن است که این لایحه به دلیل شرایط ویژه ای که در حال حاضر در کشور وجود دارد از جمله تغییرات مدیریتی، دولت جدید، مدیریت شهری جدید، وضعیت اقتصادی و وضعیت برجام و مجموعه‌ای از این نوع شرایط است، به همین دلیل ارسال شده است.

وی افزود: اینکه صرفاً بخواهیم این لایحه را نسبت دهیم که چون مقطع انتخاباتی است، ما مخالفت می‌کنیم، نکته دقیق نیست، موضوع فراتر از این موارد است. آیا می‌پذیرفتیم در این شرایط که تصویب لایحه‌ ای معنایش چوب حراج زدن به سرمایه شهرداری است،  آن را تصویب کنیم؟ آیا خود ما صبر نمی کردیم که شش ماه تا یک سال دیگر بگذرد تا اگر بناست مشارکتی انجام شود حق بیشتری برای شهر و شهروندان اختصاص یابد؟ این لایحه کاملاً این حالت را تداعی می‌کند که تیم دوره پنجم در اواخر دوره می خواستند یک کار را به هر ترتیب و با هر رقمی انجام دهند و بروند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بند ۱۴ ماده ۸۰ قانون شوراها گفت: یکی از وظایف شورا در این ماده نظارت بر قراردادهای شهرداری با رعایت صرفه و صلاح دارایی های شهر و شهرداری است. آیا تصویب این لایحه با این عدد و رقم به صرفه و صلاح شهر است؟

وی از اعضای شورای شهر خواست به این لایحه که بازتاب بیرونی آن چیزی غیر از چوب حراج زدن به دارایی شهر و شهرداری نیست، رای ندهند.

اعطا در بخش دیگری از سخنان خود در بررسی این لایحه اظهار کرد: در فصل نهم ماده ۳۳  مصوبه سند جامع سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تهران، برای شفافیت، ایجاد عدالت رویه ای و فضای رقابتی، شهرداری مکلف است حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به اعلان عمومی و برخط فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت با شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه روی نقشه تهران در وب سایت شفافیت اقدام کند.

وی در پایان گفت: بر این اساس نام‌ طرح، کاربری، آورده تقریبی شهرداری، برآورد سرمایه مورد نیاز، مدل پیشنهادی در جلب سرمایه و مشارکت، وضعیت مطالعات و وضعیت مجوزهای لازم باید عنوان شود. آیا این شرایط به عنوان پیش نیاز لایحه انجام شده است یا خیر؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز