خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

دیگر مشکل تخت بیمارستانی و دستگاه اکسیژن‌ساز نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۱۵

وزیر بهداشت گفت: امروز نیاز به تخت اضافه برای بستری بیماران در هیچ یک از امواج کرونا نداریم و همچنین امروز برای نفس کشیدن بیمار مبتلا به کرونا، در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و آغاز فرایند کارآزمایی بالینی واکسن نورا، بیان کرد: امروز سومین روزی است که در راستای اعتلای این کشور صحنه‌های بسیار دلپذیری می‌بینم، دو روز قبل، تزریق اولین واکسن ملی به عزیزترین و والاترین شخص مملکت را شاهد بودیم و دیروز تولید واکسن اسپوتنیک‌ایرانی را داشتیم که به قول کسانی که صاحب این تکنولوژی بودند اعلام کردند که ایران از نظر زیرساخت ها به مراتب فراتر از کسانی است که طراح این تکنولوژی در خارج از کشور بودند،  امروز هم به دست توانمند عزیزان در سپاه پاسداران و دانشگاه بقیه الله واکسنی را به نام‌ نورا رونمایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز شاید زیباترین روز تاریخ زندگی ام است، وقتی کرونا آمد نداشته‌های زیادی داشتیم، عزیزانی که روزهای اول کنار ما بودند، شاهدند که وقتی که نداشته‌ها‌ را که کنار هم‌ می‌گذاشتیم، می‌دیدیم که محاسبات بیرونی غلط نیست. 

نمکی افزود: محاسبات آنانی که با نداشته‌های ما منتظر فروپاشی  در طول گرفتاری در باتلاق کرونا بودند، محاسبات غلطی نبود، خزانه تهی، بانک مرکزی خالی از دلار، سیل و زلزله و طوفان و آنفلوانزای جدید و کرونا و پرستار و پزشکی که شاید ماه‌ها به دلیل مسائل سنگین اقتصادی کارانه نگرفته بودند و آنها را با دیگر کشورها مقایسه می‌کردند که ممکن بود کف خیابان بیایند و این روزهای سخت را تحمل نکنند، اما آنها به داشته‌های ما فکر نکرده بودند. 

وی گفت: داشته هایی که اول از همه اعتقاد و ایمان به خداوند بزرگ بود، نمی‌دانستند که ملت خدایی دارد که هرگز دستش را در روزهای سخت رها نکرده است و آنها نمی‌دانستند که ملتی داریم قویتر، پایدارتر و شجاع تر از آنچه که به تصویر بکشند، همچنین آنها نمی‌دانستند که ما شرکت‌های دانش بنیان و جوانانی داریم که از خود حماسه خلق می کنند.

نمکی افزود: آنها نمی‌دانستند که روحانیتی داریم که وقتی می‌گوییم نماز جمعه تعطیل شود، چانه نمی‌زند، شیعه عاشق اهل بیتی داریم که وقتی می‌گوییم باید حرم را به این مصلحت ببندیم، استقبال می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: سال‌ها پیش به ذهن من خطور نمی‌کرد که روزی در دانشگاه بقیه الله سپاه ما بتوانیم تکنولوژی واکسن را به کشور و جهان عرضه کنیم، این از دستاوردهای بی بدیل جمهوری اسلامی ایران است که با کمال افتخار می گویم امروز داشته هایمان بیش از نداشته‌های روزهای اول مبارزه با کرونا است.

نمکی گفت:  امروز نیاز به تخت اضافه برای بستری بیماران در هیچ یک از امواج نداریم، امروز برای نفس کشیدن بیمار مبتلا به کرونا، در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم، در حالی که روزهای اول به شدت گرفتار بودیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز