خبرگزاری کار ایران

ورود بیش از ۶ هزار هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان‌ها از سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۶۷۳

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات در حال انجام پیرامون هدایت تحصیلی، از ورود بیش از ۶۰۰۰ هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی آذرکیش، در تبیین اقدامات انجام شده پیرامون هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اظهار کرد: فرآیند هدایت تحصیلی از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹آغاز و هماهنگی‌های لازم با استان‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: معرفی رشته‌های جدید در هفته معرفی مشاغل و در قالب نمایشگاه‌های مجازی در طول سال انجام شده است. تأکید ما به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها این است که توسعه متوازن در شاخه‌های نظری، فنی، حرفه‌ای و کاردانش با توجه به اسناد بالادستی انجام شود. لذا سهم قابل تحقق رشته‌ها را برای استان‌ها مشخص و به آن‌ها اعلام کردیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هدایت تحصیلی بر اساس آیین نامه مربوط و تکالیف قانونی در سطح مناطق در حال انجام است گفت: با شروع رسمی ثبت نام مدارس، به طور مستمر هدایت تحصیلی را رصد و پایش خواهیم کرد و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

آذرکیش با بیان این که از فروردین سال گذشته تا فروردین ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان تخصیص یافته، گفت: این اعتبار از محل فروش دو درصد عوارض گاز و بودجه سنواتی تجهیزات هنرستان‌ها تخصیص یافته است. طی سال‌های اخیر به طور میانگین سالانه ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص پیدا می‌کرد؛ اما این اعتبار در سال گذشته یک باره به ۲۰۰میلیارد تومان رسید و این مهم حاکی از اراده‌ی محکم آموزش و پرورش برای تقویت هنرستان‌ها است.

آذرکیش ضمن اعلام این که مهرماه امسال بیش از ۶۰۰۰ هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان‌ها جذب خواهند شد، افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، رشته‌های جدیدی در هنرستان‌ها ایجاد کرده‌ایم که با رویکرد توجه به رفع نیازهای ملی، کاهش نرخ بیکاری و همسو با نیازهای بازار کار صورت گرفته و در هدایت تحصیلی مؤثر است.

به گفته آذرکیش، هدف‌گذاری نرخ پوشش تحصیل در دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش در قانون برنامه ششم توسعه، ۵۰درصد است. اکنون این نرخ ۳۶درصد است و هدفگذاری امسال ما برای ورودی پایه دهم حدود ۴۴.۷۶درصد است و امیدواریم این درصد محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز