خبرگزاری کار ایران

رونمایی از "برنامه تحولی مبارزه با مواد مخدر" در سال ۱۴۰۰/ دستور امحاء چندین تن مواد مخدر توسط فرمانده ناجا صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۵۷۹

فرمانده نیروی انتظامی ضمن رونمایی از برنامه تحولی مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: سازمان های بین المللی مدعی مبارزه با مواد مخدر، " مسئولانه " پای کار بیایند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار" حسین اشتری" در نشست تخصصی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح پاک و طیبه شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه شهیدان عرصه مقابله با مواد مخدر درود و رحمت می فرستیم و برای فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم عزیز ایران اسلامی پای صندوق های رای ادامه داد: از دست اندرکاران برگزاری این نشست تخصصی به ویژه دکتر "اسکندرمومنی" ؛ دبیر کل ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران قدردانی می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت مقابله جدی با مواد مخدر عنوان کرد: براساس گزارش های جهانی، بیش از ۳۶۵ میلیون نفر در سراسر جهان درگیر مصرف انواع مواد مخدر هستند و متاسفانه شاهد روند افزایشی این آمار در سطح بین المللی می باشیم و بررسی این آمار و ارقام بیانگر این است که واقعا باید تمام سازمان های متولی و بین المللی در این عرصه "مسئولانه" پای کار بیایند.

سردار اشتری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار و در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با برنامه ریزی و اراده و عزمی راسخ در میدان مقابله با مواد مخدر است و نتایج مبارزات شبانه روزی جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با مواد مخدر " جهان شمول" است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آسیب های اجتماعی با حضور سران قوا و تعدادی از مسئولان کشوری در محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد: در این جلسات تلاش جمعی برای کاهش ۵ آسیب اجتماعی اولویت دار مورد بحث و بررسی قرار گرفت که موضوع اعتیاد در راس این ۵ آسیب اجتماعی مطرح شد؛ مقام معظم رهبری "مدظله العالی" این مطالبه و انتظاررا در خصوص به کارگیری همه ظرفیت ها برای مقابله جدی با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی آن مطرح کردند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بایستی فرآیند مقابله با مواد مخدر با برنامه ریزی و قدرت و شدت بیشتری پیگیری شود، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز مقابله با مواد مخدر است و سند این ادعا هم تقدیم بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از فرزندان این کشور در راه مقابله با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه در عرصه مقابله با مواد مخدر ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده ایم، یادآور شد: بیشترین کشفیات مواد مخدر هم مربوط به ایران اسلامی است و در واقع با وجود اینکه بزرگترین تولید کننده و توزیع کننده مواد مخدر یعنی افغانستان در همسایگی ما به سر می برد، اما عملکرد جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که دستاورد این اقدامات مقابله ای حتی جوانان کشورهای اروپایی را نیز از تبعات توزیع مواد مخدر مصون می دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری هزار و ۱۰ تن انواع مواد مخدر توسط جان برکفان نیروی انتظامی کشف شده است، تصریح کرد: بیش از۹۰ درصد کشفیات ما در حوزه مواد مخدر مربوط به استان های شرقی و مرزهای شرق کشور می باشد.

فرمانده ناجا با اشاره به اولویت نیروی انتظامی در مقابله جدی با مواد مخدر تاکید کرد: شایسته است که سازمان های بین المللی و همه کشورهایی که داعیه مقابله با مواد مخدر دارند به میدان آمده و صرفا بر مبنای شعار، دم از مبارزه با مواد مخدر نزنند.

وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: باید این گله مندی را از سازمان های متولی بین المللی در عرصه مبارزه با مواد مخدر بکنیم که علیرغم اینکه ایران در خط مقدم و پرچمدار مقابله با مواد مخدر است، به لحاظ ورود تجهیزات نوین مبارزه با مواد مخدر تحریم است، هر چند که به لطف خداوند همه نیازمندی های خود را با تکیه بر دانش و تخصص دانشمندان جوانمان مرتفع کرده و به خودکفایی رسیده ایم.

سردار اشتری با تاکید براهمیت بهره گیری از ظرفیت و مشارکت های مردمی در راستای مقابله با مواد مخدر ادامه داد: بایستی در عرصه پیشگیری از مصرف مواد مخدر از ظرفیت روحانیت، هنرمندان، دانشگاهیان، قهرمانان و پهلوانان ورزشی، اصحاب رسانه و آحاد مردم بهره برد و به نوعی مبارزه با موادمخدر را مردمی کرد.

گفتنی است، در بخش پایانی این برنامه با حضور سردار "حسین اشتری" از برنامه تحولی مبارزه با مواد مخدر ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

همچنین دستور امحاء مواد مخدر ( به صورت ویدئو کنفرانسی) در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان توسط سردار " حسین اشتری" صادر شد و از " علی دایی"، " امیر قلعه نوعی" ، " بهداد سلیمی"، " کمیل قاسمی"، " علی پروین" و ... به عنوان ورزشکاران و از هنرمندانی چون " سالار عقیلی"، " امین زندگانی" و ... نیز به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد تقدیر صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز