خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی کرونا خبر داد:

تزریق یک دز واکسن کرونا به تمام گروه‌های هدف تا پایان سال/ ۳۲ شهر در شرایط قرمز و ۱۷۴ شهر نارنجی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۲۵۶

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: طبق آن چیزی که به مردم قول داده بودیم، تا پایان سال به همه گروه‌‌های هدف حداقل یک دز واکسن خواهیم زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا، در حاشیه‌ی جلسه‌ی ستاد ملی کرونا، با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور، بیان کرد: در رابطه با تولیدات داخل کرونا، باید مجدد به دانشمندان داخلی تبریک بگویم که با وجود سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت به سمت تولید داخل رفتند و مردم هم قدردان آنها هستند.

وی ادامه داد: با وجود پلتفرم‌های مختلف برای تولید واکسن که در کشور داریم آینده خوبی از این جهت خواهیم داشت و عمل رهبری هم به نوبه‌ی خود باعث تشویق مردم و ایجاد اعتماد به واکسن تولید داخل خواهد شد.

رئیسی افزود: در ماه‌های آینده ۷ الی ۸ میلیون دز تولید خواهیم داشت و در کنارش واکسن‌هایی که از کشورهای خارجی گرفتیم هم خواهد رسید و دیگر دچار کمبود نخواهیم شد.

وی بیان کرد: طبق آن چیزی که به مردم قول داده بودیم، تا پایان سال به همه گروه‌‌های هدف حداقل یک دز واکسن خواهیم زد.

رئیسی ادامه داد: من تاکید می‌کنم که فرآیند تولید چون پیوسته و پایدار است دیگر دچار کمبود نخواهیم شد، همچنین در رابطه با وضعیت کشور باید بگویم که در استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان کرمان و البته خود یزد ما شاهد افزایش روند بیماری هستیم و در حال حاضر ۳۲ شهر قرمز و ۱۷۴ شهر نارنجی و ۲۴۲ شهر زرد داریم.

وی گفت: این روند در استان هرمزگان و بوشهر گرچه افزایشی بود، اما کندتر شده است و امیدواریم این روند کند بیشتر شود و مردم عزیز هم پروتکل‌ها را رعایت کنند تا این روند نزولی‌تر شود.

رئیسی افزود: اما روند کلی کشور یک روند نزولی است و نیاز است تا پروتکل‌ها رعایت شود و واکسیناسیون هم تسریع پیدا کند، چون در هر حال واکسیناسیون بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت: امیدوارم که با تامین واکسن‌هایی که صورت می‌گیرد و روند واکسیناسیون در طی روزهای آینده بیشتر شود که بیشتر هم شده و انشالله هفته آینده قطعاً خبرهای بهتری در رابطه با تامین واکسن و انجام واکسیناسیون برای گروه‌های هدف خواهیم داشت و مجدداً از همه تشکر می‌کنم و درخواست دارم که پروتکل‌ها را جدی بگیرند حتی افرادی که واکسن تزریق کردن هم نیاز است تا همچنان پروتکل ها را جدی بگیرد تا ایمنی کامل برای کشور حاصل شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا، بیان کرد: به هر حال ویروس کرونا، ویروسی است که مرتبا خودش را تغییر داده، جهش می‌کند و تغییر شکل می‌دهد  در سطح دنیا، کشور هندوستان همچنان میزان بالایی از بیماری را روزانه دارد و مرگ و میر بالایی هم دارد، در کشورهای جنوب شرق آسیا نیز میزان بیماری رو به افزایش است. در کشورهای شرقی ما هم میزان بیماری افزایش یافته است. در غرب کشور هم برخی همسایه‌ها دچار افزایش بیماری هستند، به طور کلی که ویروس هندی در سطح دنیا همچنان در حال تاخت و تاز است.

وی گفت: حتی در کشورهایی که میزان زیادی واکسن زدند هم در امان نیستند و میزان ابتلا همچنان وجود دارد، البته به این معنا نیست که واکسن اثر ندارد، بلکه قطعا واکسن در کاهش بستری و مرگ و میر بسیار موثر است و خوشبختانه این خبر خوبی است که ویروس کرونا علی رغم جهش‌هایی که دارد، اما یک ویروس واکسن‌پذیر است و با تزریق واکسن به میزان کافی و تزریق واکسن به افراد در معرض خطر و سالمند، می‌تواند قطعا بسیار موثر باشد.

رئیسی افزود: بر این اساس در کشورهایی که به میزان قابل توجهی واکسن تزریق کردند، میزان مرگ و میر به شدت کاهش یافته است، این خبر خوبی است از این جهت که درست است که این ویروس جهش یافته و افراد زیادی را مبتلا می‌کند، اما همین واکسن‌پذیری‌اش امیدی است که بتوانیم با انجام واکسیناسیون به تعداد زیاد، میزان مرگ و میر در کشورها بسیار کم شود.

وی ادامه داد: در گزارشی که امروز داده شد، ارزیابی از شیوه رعایت پروتکل‌ها در برگزاری انتخابات ارائه شد و هم وزارت کشور و هم وزارت بهداشت در زمینه ارزیابی‌هایی که در سطح کشور انجام شده، گزارش ارائه دادند. در مجموع بحث انتخابات با رعایت حدود ۷۷.۹ درصد رعایت پروتکل‌ها که نزدیک به ۸۰ درصد است، وضعیت راضی کننده‌ای است.

رییسی افزود: گرچه که در برخی نقاط مشکلاتی به ویژه در انتخابات شوراها وجود داشت که در بحث تبلیغات در برخی نقاط تجمعاتی داشتیم، اما در مجموع انتخابات بسیار خوب برگزار شد و همکاری عزیزان ما در ناجا، بهداشت محیط، وزارت بهداشت، هلال احمر، بسیج و... بسیار انتخابات خوبی از نظر رعایت پروتکل‌ها برگزار شد.

وی گفت: توجه کنید که  اولا مردم عزیزمان به هیچ وجه در زمینه تزریق دوز دوم واکسن نگرانی نداشته باشند، به اندازه کافی واکسن برای تزریق دوز دوم در دسترس قرار گرفته و توزیع هم شده است و امروز هم تعدادی از واکسن‌ها را مجددا توزیع می‌کنیم برای کسانی که دوز دوم‌شان را دریافت نکردند.

رئیسی افزود: بر این اساس در افراد ۷۰ سال به بالا کسانی که دوز دوم را تزریق نکردند، قطعا همه را واکسینه می‌کنیم و افراد جا مانده از گروه ۷۰ ساله به بالا هم واکسینه می‌شوند، در چند روز گذشته در سطح شهر تهران مشکلاتی در زمینه برخی تجمعات برای واکسن وجود داشت که با راه‌اندازی ۷۵ مرکز تجمیعی در سطح استان، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت و ضمن اینکه در همین ایام هم واکسیناسیون در تمام استان‌های کشور انجام شد و مشکل خاصی وجود نداشت و واکسن‌هایی که در کشور تزریق شده مانند آسترازنکا و اسپوتنیک تا ۱۲ هفته فاصله اشکالی ایجاد نمی‌کند، واکسن سینوفارم هم تا هشت هفته موردی ندارد، ضمن اینکه ما دوز دوم را قطعا خواهیم زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز