خبرگزاری کار ایران

دولت در سال گذشته تنها ۲۰ میلیارد تومان یارانه بلیت مترو را پرداخت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۱۸۸

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با انتشار ویروس کرونا و کاهش مسافران مترو در سال ۱۳۹۹ تنها سیزده درصد هزینه های جاری‌ بهره برداری از مترو از طریق فروش بلیت تامین شد.

به گزارش ایلنا، علی عبداله‌پور با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه سالانه برای انجام امور جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد افزود: این رقم تنها شامل هزینه فعالیت‌های جاری از جمله تامین قطعات یدکی مصرفی، بیمه تجهیزات، هزینه‌های سخت افزاری و نرم‌افزار، قطار شویی و نظافت، هزینه آب، برق وسوخت، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و پیمانکاران می‌شود. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه تصریح کرد: بهره برداری از مترو هزینه بالایی دارد و تامین این مبالغ از عهده شرکت خارج است و دولت هم در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیت به مترو پرداخت کرده است و مترو تنها با فروش بلیت و کمک‌های شهرداری تهران به کار خود ادامه داده است. 

وی گفت: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران همانند دیگر بخش‌های حمل و نقل از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم چرا که در کنار هزینه‌های جاری برای نگهداشت مترو و تعمیرات اساسی نیاز به اعتبار زیادی داریم. 

عبداله‌پور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹طبق محاسبات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای به روزرسانی و تعمیرات اساسی ناوگان و سایر تجهیزات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و جبران عقب افتادگی این تعمیرات اعتبارنیاز بود خاطرنشان کرد: امسال باتوجه تغییر قیمت‌ها و افزایش تعداد ناوگانی که نیاز به تعمیرات اساسی دارند مطمعنا این رقم افزایش می‌یابد. 

به گزارش روابط عمومی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با توجه به شرایط به وجود آمد تنها ۵۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده از فروش بلیت محقق شد و همین شرایط را سخت‌تر کرده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش درآمدهای مترو از هیچ طریقی جبران نشد اما تمام توان خود را به کار گرفتیم برای حفظ سلامت شهروندان با حداکثر ظرفیت خدمات‌رسانی داشته باشیم تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز