خبرگزاری کار ایران

کاهش کیفیت هوای پایتخت با تجمع آلاینده ازن

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۱۸۳

در روز شنبه کاهش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش یافته و می‌تواند سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی ساعات بعدازظهر شود.

به گزارش ایلنا، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۷۵ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۰۲ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۵ تیر ۱۴۰۰) با وجود افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر است. کاهش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش یافته و می‌تواند سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی ساعات بعدازظهر گردد. به تدریج با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت شنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. 

وزش باد مؤثر تا صبح روز یکشنبه (۶ تیر ۱۴۰۰) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول باقی خواهد ماند. تداوم این شرایط جوی در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا گردد. با وزش باد مؤثر و گاهی شدید تا ساعات پایانی یکشنبه، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز