خبرگزاری کار ایران

۲ کشته و ۲۱ مصدوم در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده/ اعلام آخرین وضعیت خبرنگاران آسیب دیده/علت تصادف سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو بود + اسامی+ عکس+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۵۴۸

سخنگوی اورژانس کشور آخرین وضعیت خبرنگاران آسیب دیده در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اتوبوس خبرنگاران محیط زیست که برای بازدید از دریاچه ارومیه رفته بودند دچار حادثه شده و تعدادی از خبرنگاران در این حادثه دچار سانحه شده‌اند.

مصدومیت خبرنگاران اعزامی به دریاچه ارومیه/آماده باش تیم‌هوایی هلال احمر

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: واژگونی اتوبوس در محور ارومیه نقده در ساعت ١٨:٠٠ اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ٣تیم به محل حادثه اعزام شده و همچنین به تیم امداد هوایی آذربایجان شرقی اعلام آماده باش شده است.

ولیپور خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه تاکنون ٢١نفر مصدوم و ٢نفر فوت شده‌اند. 

به گفته وی تیم امداد هوایی از تبریز جهت پشتیبانی اعزام شد.

به گزارش ایلنا، متاسفانه در این حادثه مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا جان خود را از دست داده‌اند.

 ۲ کشته و ۲۱ مصدوم در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده

مرکز اطلاع‌رسانی اورژانس کشور در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعزامی به دریاچه اورمیه ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

متاسفانه در این حادثه ۲۱ نفر مصدوم و ۲نفر از هموطنانمان  فوت شده‌اند.

به گفته خالدی اسامی مصدومان این حادثه عبارتند از :

 

 ۲ کشته و ۲۱ مصدوم در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده/ اعلام آخرین وضعیت خبرنگاران آسیب دیده/علت تصادف سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو بود + اسامی+ عکس+ فیلم

 

واژگونی اتوبوس در محور" ارومیه _نقده

سرهنگ کمال حسین زاده  رئیس پلیس راه در تشریح جزئیات این حادثه بیان داشت: امروزساعت ۱۸۰۰ یک فقره واژگونی خودرو، در  محور "نقده- ارومیه به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل خبرنگاران ارومیه از جاده خارج  و واژگون شده است.

سرهنگ حسین  زاده تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه دو نفر از خبرنگاران  در دم فوت و ۲۱ مسافر  نیز به شدت مجروح و با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به اینکه ۲۱ نفر از سرنشینان اتوبوس  مجروح و توسط نیروهای امدادی در محل به دبیمارستانهای نقده  وارومیه اعزام شده اند، خاطر نشان کرد: علت تامه وقوع این حادثه عدم کنترل خودرو توسط راننده اتوبوس اعلام شده است.

 آخرین وضعیت خبرنگاران آسیب دیده در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درخصوص درمان خبرنگارانی که در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده دچار سانحه‌ شده‌اند، گفت: از استان یک تیم درمانی به بیمارستان نقده اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال تلاش هستیم تا خبرنگاران را به مرکز استان و ارومیه منتقل کنیم. تاکنون ۱۶ نفر اقدامات درمانی انجام شده‌اند ۳ الی ۴ نفر نیز مشکل خاصی نداشته و نیاز به حضور در مرکز درمانی نداشته‌اند.

انتقال خبرنگاران مصدوم شده در حادثه واژگونی اتوبوس به ارومیه

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: براساس اعلام اورژانس حال ٤ تا ٦ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده و به بیمارستان ارومیه منتقل شده‌اند.

به گفته وی استاندار، مدیرعامل هلال احمر و مدیریت بحران استانداری در محل حادثه حضور دارند.

پیگیر علت حادثه تصادف اتوبوس خبرنگاران هستم

محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی نوشت: حادثه تلخ ازدست‌دادن دو بانوی خبرنگار در ارومیه و مجروح شدن جمع دیگری از خبرنگاران حوزه محیط زیست را به همکارانم در رسانه و خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم و با همه وجود پیگیر دستگاه‌های متولی برای روشن‌شدن علت حادثه،جبران خطاهای احتمالی وتلاش حداکثری برای مجروحان هستم.

علت تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو بود/ اتوبوس صورت وضعیت ندارد و پلیس راه باید جلوی تردد را می‌گرفت

فرهاد صالحیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی به ارومیه اظهار داشت: این اتوبوس در محور روستایی دشت غوره در فاصله ١٨ کیلومتری نقده به سمت پیران شهر با ٢٢ مسافر دچار سانحه شده است.

وی ادامه داد: این اتوبوس دارای معاینه فنی معتبر و کارت هوشمند بوده است. این خودرو از ١٩ اردیبهشت سال جاری تا ١٩ مرداد ماه سال جاری معاینه فنی معتبر  داشته و آخرین بار در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری در سیستم حمل و نقل جاده‌ای طی طریق کرده‌است. 

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری تاکید کرد: این اتوبوس از تاریخ ١۴٠٠.٢.٢ در سامانه سیستم حمل و نقل جاده ای فعال نبوده به این معنا که این خودرو فاقد صورت وضعیت بوده است.

صالحیان افزود: راننده ۴٠ ساله آشنا به مسیر بوده و اعتیاد ندارد.

وی با اشاره علت تصادف گفت: این تصادف به دلیل عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه رخ داده است. متاسفانه اتوبوس با سرعت غیرمجازدر سرازیری در حال حرکت بوده و راننده نتوانسته آن را کنترل کند. 

صالحیان در پاسخ به این سوال که چرا اتوبوس صورت وضعیت ندارد و چرا جلوی تردد آن گرفته نشده اظهار داشت : این اتوبوس تحت پوشش شرکت های حمل و نقل نبوده و اگر اتوبوسی که تحت پوشش شرکت های حمل و نقل باشد تردد آن با مسافر تابع شرایط استاندارد باید باشد اما این اتوبوس صورت وضعیت نداشته و پلیس باید در جاده ها این اتوبوس ها را شناسایی و جلوی تردد آنها را بگیرد. پلیس باید این اتوبوس را که صورت وضعیت ندارد را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کرد و مسافران با اتوبوس دیگری به مسیر خود ادامه می‌دادند.

انتقال ۴ نفر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران به فرودگاه ارومیه

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات در گفت وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت خبرنگاران مصدوم شده در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده گفت: در ساعت ۲۰:۴۵ تعداد ۴ نفر از مصدومین حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران، جهت اعزام به بیمارستان، توسط بالگرد هلال احمر به فرودگاه ارومیه انتقال داده شدند.

وی اسامی مصدومان اعزامی را به این شرح اعلام کرد: ابراهیم نژاد رفیعی، مرتضی محمدصادقی، حسن ظهوری، محمدمهدی گوهری.

​پیام تسلیت معاونت اجتماعی ناجا در پی وقوع سانحه رانندگی در محور ارومیه- نقده و فوت دو خبرنگار

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی حادثه تلخ واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور "ارومیه -نقده " را که منجر به از دست دادن دو بانوی خبرنگار در ارومیه و مجروح شدن جمع دیگری از خبرنگاران حوزه محیط زیست  شد، به اصحاب شریف رسانه ها خصوصا خبرگزاری های ایرنا، ایسنا و خانواده این عزیزان تسلیت گفت.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ضمن ابراز همدردی با خانواده های این عزیزان و آرزوی سلامتی، صحت و تندرستی برای مجروحان، آمرزش و علو درجات را برای جانباختگان این حادثه از درگاه خداوند منان خواستار شد.

پیام تسلیت عیسی کلانتری در پی درگذشت خبرنگار محیط‌زیست

در پیام عیسی کلانتری آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر، در جریان حادثه‌ تلخ واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران برای بازدید از طرح‌های احیا دریاچه ارومیه، جامعه رسانه‌ای و محیط‌زیستی ایران داغدار دو خبرنگار متعهد و متخصص محیط زیست کشور شد.

اینجانب این مصیبت تلخ و جانفرسا را خدمت خانواده‌های داغدار کریمی و یاسینی و جامعه رسانه‌ای کشور به خصوص خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند رحمان برای بازماندگان صبر و برای مصدومان این حادثه شفای عاجل مسألت دارم.

عیسی کلانتری»

جزئیاتی از سفر خبرنگاران محیط زیست و واژگونی اتوبوس

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست آورده است: با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح امروز تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد.

در این سفر دو روزه، ۲۰ خبرنگار از رسانه‌های کشور به همراه چهار نفر از کارکنان روابط‌عمومی سازمان محیط زیست و دو نفر از کارکنان ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه ساعت ۶:۳۰ صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند.

گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند.

ظهر امروز خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از  تونل زاب حوالی ساعت ۶ بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.

بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند.

بر اثر این حادثه متاسفانه دو خبرنگار برجسته حوزه محیط‌زیست خانم‌ها ریحانه یاسمنی از خبرگزاری ایرنا و مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا بر اثر جراحات وارده فوت می‌کنند.

در این حادثه ۱۷ نفر دیگر دچار مصدومیت شدند که ۴ نفر از این مصدومان جهت ادامه مداوا به ارومیه اعزام شدند و ۱۳ نفر دیگر به صورت سرپایی در حال مداوا هستند.

دستور وزیر کشور برای بسیج امکانات جهت رسیدگی به وضعیت خبرنگاران 

 روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور، ضمن اعلام این خبر، در توئیت خود نوشت: 

«حادثه از دست دادن دو همکار رسانه ای، ماندگاران مرحوم ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در ارومیه دردی جانکاه و تاسف بار است، بنا به دستور وزیر کشور تمامی امکانات استانداری آذربایجان غربی برای پیگیری موضوع و بهبود حال مصدومان در خدمت جامعه رسانه ای است.»

 

خبرگزاری ایلنا ‌درگذشت ناباورانه و تلخ دو نفر از همکاران رسانه ای، زنده یادان مرحومه «مهشاد کریمی» خبرنگار ایسنا و مرحومه «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا را در سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعزامی به استان آذربایجان غربی به اصحاب رسانه، خانواده محترم این دو خبرنگار و همکاران رسانه‌های ایسنا و ایرنا تسلیت گفته و از درگاه ایزدمنان برای آن دو همکار فقید، رحمت و غفران واسعه الهی و برای مصدومان این حادثه، سلامت عاجل طلب می کند.

 ۲ کشته و ۲۱ مصدوم در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده/ اعلام آخرین وضعیت خبرنگاران آسیب دیده/علت تصادف سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو بود + اسامی+ عکس+ فیلم

 ۲ کشته و ۲۱ مصدوم در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده/ اعلام آخرین وضعیت خبرنگاران آسیب دیده/علت تصادف سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو بود + اسامی+ عکس+ فیلم

 ۲ کشته و ۲۱ مصدوم در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده/ اعلام آخرین وضعیت خبرنگاران آسیب دیده/علت تصادف سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو بود + اسامی+ عکس+ فیلم

 ۲ کشته و ۲۱ مصدوم در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده/ اعلام آخرین وضعیت خبرنگاران آسیب دیده/علت تصادف سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو بود + اسامی+ عکس+ فیلم

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز