خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت توجه به اوقات فراغت دانش آموزان مناطق محروم/ وزارت ورزش و شهرداری همکاری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۴۶۲

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی درباره اهمیت اوقات فراغت دانش آموزان گفت: اکنون ما باید دانش آموزان را به محیط دیگری بیاوریم تا آن‌ها با دوستان و همسالان خود ارتباط داشته باشند و شادابی به آن‌ها بازگردانده شود.

علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پایگاه تابستانی و شرایط اوقات فراغت برای دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار گفت: باید به دانش آموزان مناطق محروم بیشتر توجه کرد. بودجه‌ای که برای پایگاه تابستانی در نظر گرفته شده ۵۰۰ میلیون تومان است که با توجه به حجم فعالیت‌ها، مدیریت کار با این میزان بودجه دشوار است.

وی درباره برگزاری حضوری دوره‌های اوقات فراغت بیان کرد: امسال سیاست ما این است که بتوانیم ۳۰ هزار پایگاه تابستانی داشته باشیم و سه میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار دهیم. اولویت ما این است که در صورت اجازه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان‌های استان تهران به صورت حضوری کلاس‌های اوقات فراغت را تشکیل بدهیم.

رمضانی ادامه داد: از آنجا که دوره‌ها در حوزه مهارتی است، می‌توانیم آن‌ها را در فضای باز برگزار کنیم. زیرا دانش‌آموزان با ماندن در خانه نشاط و شادابی خودشان را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد: اکنون ما باید دانش آموزان را به محیط دیگری بیاوریم تا آن‌ها با دوستان و همسالان خود ارتباط داشته باشند و شادابی به آن‌ها بازگردانده شود.

مدیرکل فرهنگی اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: نکته اصلی این است که ما منتظریم اگر که ستاد مقابله با کرونا اجازه دهد، برنامه‌هایمان را اجرایی کنیم. امسال کاری که آموزش و پرورش در راستای اوقات فراغت انجام می‌دهد به گونه‌ای است که باید تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها کمک کنند. مثلاً در دولت وزارت ورزش مسئولیت اوقات فراغت را نیز برعهده دارد.

وی بیان کرد: ۳۰ هزار پایگاه تابستانی به بودجه نیاز دارد و نمی‌شود ما کاری به این عظمت انجام بدهیم اما بودجه‌ای برای آن لحاظ نشود. به همین خاطر همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

رمضانی درباره کمک‌های مساجد کشور گفت: کانون مساجد کشور با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای داشته است که طبق آن تفاهم‌نامه، ۱۰۰ باب از مساجد برجسته که می‌توانند در کارهای فرهنگی هنری به ما کمک کنند در کنار مدارس خواهند بود.

مدیرکل فرهنگی اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه دستگاه‌ها باید همین طور باشند به عنوان مثال وزارت ورزش باید سالن‌های ورزشی را برای ایام اوقات فراغت در اختیار آموزش و پرورش بگذارد و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید در این زمینه به ما کمک کند.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا امسال وزارت ورزش به شما سالن و یا مکانی جهت تفریح دانش‌آموزان ارائه خواهد داد؟ گفت: خیر، چنین اقدامی نکردند، حتی شهرداری‌ها هم اصلاً به آموزش و پرورش کمک نمی‌کنند فضاهای فرهنگی هنری را در اختیار مدارس نمی‌گذارند تا دانش‌آموزان از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به این امر دشوار است اما آموزش و پرورش به تنهایی این کار را انجام می‌دهد. ما باید برای پانزده میلیون دانش آموز برنامه داشته باشیم اما نمی‌توانیم چنین کنیم، به همین خاطر امسال هدف گذاری‌مان روی ۳ میلیون نفر است.

رمضانی تاکید کرد: به نظر من باید دولت و مجلس برای اوقات فراغت یک بودجه جداگانه در نظر بگیرد.

مدیرکل فرهنگی اردوها و فضاهای پرورشی در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز موج پنجم کرونا در کشور تکلیف اوقات فراغت دانش آموزان چه خواهد بود؟ گفت: ما یک ظرفیت پایگاه تابستانی در شبکه شاد در کشور ایجاد کرده‌ایم، متقاضیان برای شرکت در این کلاس در سایت همگام ثبت نام کردند. دوره‌ها و کلاس‌ها در شبکه شاد گروه‌بندی و ارائه می‌شود تا دانش آموزان از آن استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها اظهار داشت: ما توانستیم در شبکه شاد محتوای خوبی با کمک اساتید تهیه کنیم که این به نفع دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار شده است. در همین راستا دانش و مهارت دانش آموزان نسبت به سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است زیرا به اساتید بزرگ دسترسی دارند. همچنین بیشترین بهره‌مندی از این امکانات برای مناطق محروم است زیرا شهرهای بزرگ از این جنس مشکلات ندارند.

رمضانی در پاسخ به این سوال که اما استفاده از شبکه برای دانش‌آموزان مناطق محروم هزینه‌های اینترنت در پی خواهد داشت، گفت: فعلاً اینترنت جهت استفاده از شاد رایگان است و مصوبه‌ای مبنی بر اینکه دانش آموزان در داخل پایگاه تابستانی پولی پرداخت کنند نداریم. ضمن اینکه ما اخیرا با اپراتور همراه اول جلسه داشته‌ایم که طی آن اعلام شد استفاده دانش آموزان برای اوقات فراغت از شبکه شاد رایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز