خبرگزاری کار ایران

نماینده ورامین:

دیگر کسی نمی تواند با رفتارهای پوپولیستی شهر را اداره کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۲۸۴

نماینده ورامین با بیان اینکه عقلانیت در کنار تخصص نیاز امروز مدیریت شهر است، تاکید کرد که سپردن امور شهری به شهردار قوی و پاکدست در گرو شورایی کاردان و متخصص است.

حسین نوش آبادی، نماینده ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشخص شدن نتیجه انتخابات شوراهای  شهر در بسیاری از شهرها گفت: اعضای شوراها باید قادر به نظارت دقیق بر شهردار باشند و مطالبات شهروندان را پیگیری کنند. اگر اعضا متخصص و کارآمد باشند قطعا شهردار نیز به همان نسبت قوی و کارآمد خواهد بود.

نوش آبادی در رابطه با اهمیت جایگاه شوراهای شهر در مدیریت شهری گفت: انتخابات این دوره از شوراهای شهر و روستا اهمیت ویژه ای دارد چرا که آینده شهر و توسعه وابسته به شوراهایی کارآمد و متخصص است. این اعضای شوراها هستند که باید بر عملکرد شهرداران نظارت داشته باشند و پیگیر مطالبات شهروندان باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شهر متعلق به شهروندان است و شوراها و مدیران شهری باید خدمتگزار مردم باشند، افزود: متاسفانه در برخی ادوار شاهد برخی اتفاقات در تعدادی از شهرداری ها بودیم و سوءاستفاده هایی برخی مدیران شهری، جایگاه و چهره شوراها را مخدوش کرد. البته اکثر اعضای شوراها افرادی پرتلاش و پاکدست بودند. اما تعدادی آمدند که با عملکرد ضعیف و ناکارآمد خود به اعتبار شوراها لطمه زدند. امیدواریم در این دوره از انتخابات شوراها افراد پاکدست، کاردان و متخصص و دلسوز مردم، به شوراهای شهر راه یافته باشند.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه  شهرباید محلی برای زندگی مردم باشد خاطرنشان کرد: منتخبان جدید در وهله نخست باید یکسری بسترهای لازم را به لحاظ فکری و تخصص در مدیریت شهری را داشته باشند. نظارت دقیق بر شهرداری ها  باشند و مطالبات شهروندان را پیگیری کنند. اگر منتخبان  با  تخصص تعهد عهده‌دار مسئولیت خود شوند قطعا مدیریت شهری و شهردارها  نیز به همان نسبت توانا و کارآمد خواهد بود.

وی در پایان گفت: امروز دیگر کسی نمی تواند با هیاهو و جنجال و البته رفتارهای پوپولیستی شهر را مدیریت و اداره کند. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در کنار تخصص و انقلابی بودن مدیران، عقلانیت نیز باید وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز