خبرگزاری کار ایران

اقدام غیرقانونی شهرداری برای جبران کسری بودجه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۵۴۵

عضو شورای شهر تهران در تذکری نسبت به اقدام غیرقانونی شهرداری در صادر نکردن قبض جرائم پرونده‌های شهرسازی تذکر داد و گفت:‌ چرا باید کار کسی که تکلیف پرونده‌ شهرسازی‌اش روشن شده، معطل گذاشته شود تا بعد از یکم تیرماه ۲۳ درصد مازاد جریمه بپردازد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان سیصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به آغاز فصل گرما گفت: با آغاز تابستان و اوج‌گیری گرما از مردم می‌خواهم که در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و البته از وزارت نیرو نیز می‌خواهم هدر رفت آب در چرخه توزیع را کنترل و اصلاح کند. 

نظری در ادامه تذکر خود با اشاره به مراجعه و شکایت شهروندان درباره قبض جریمه برخی پرونده‌های شهرسازی گفت: متاسفانه شهرداری تهران تاکنون قبض جریمه برخی از پرونده‌‍‌های شهرسازی را که در ماه‌های قبل تعیین تکلیف شده، صادر نکرده است. این اقدام برخلاف اخلاق و قانون بوده و به‌هیچ‌وجه جای دفاع ندارد. 

او اضافه کرد: مدیران محترم شهرداری تهران قطعا در جریان هستند که این اقدام این شائبه را ایجاد می‌کند که خدای نکرده شهرداری تهران قصد دارد تا با این تاخیر در صدور قبوض، جرائم را با نرخ جدید که از ابتدای تیرماه اعمال می‌شود محاسبه و دریافت کند. اقدامی که اخلاقی و قانونی نیست و حتما باید جلوی آن گرفته شود. 

نظری گفت: چرا باید کسی که تکلیف پرونده‌اش پیش از این تاریخ روشن شده، کارش معطل گذاشته شود تا بعد از یکم تیرماه ۲۳ درصد مازاد جریمه بپردازد؟ بنده حتی هفته گذشته پیرو درخواست یکی از شهروندان که به دفترم مراجعه کرده بود، با شهرداری منطقه یک نامه‌نگاری کردم اما متاسفانه شهردار منطقه بر تخلفش اصرار کرد. به‌نظر می‌رسد شهرداری با این کار خلاف قانون خواسته کسری بودجه خود را جبران کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: شورا و شهرداری در مورد پرونده‌هایی که پیش از یکم تیرماه تعیین تکلیف شده اما قبض صادر نشده، باید تصمیمی مجزا اتخاذ کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز