خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری:

مهارت‌های ارتباطی را به درستی نیاموختیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۲۶۵

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: مهارت خوب زیستن ابعاد مختلفی دارد و در قالب طرح هایی چون گفت‌و گوی ملی خانواده به این مهارت‌ها پرداختیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در برنامه طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه‌ها ضمن اشاره به اینکه اهداف دولت با جدیت دنبال می‌شود، بیان کرد: ما در حال پیگیری برای توان افزایی جامعه جوانان و خانواده در بحث مهارت خوب زیستن هستیم و اگر این مهارت‌ها به خوبی کسب و تمرین شود می‌تواند به انسجام اجتماعی، امید و اعتمادآفرینی در جامعه کمک کند. 

وی ادامه داد: مهارت خوب زیستن ابعاد مختلفی دارد و در قالب طرح هایی چون گفت‌و گوی ملی خانواده به این مهارت‌ها پرداختیم، به طور مثال یکی از مهمترین چالش‌های مهارتی در جامعه ایران لکنت زبان است و اینکه خیلی خوب نمی‌توانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

ابتکار افزود: بنابراین این مسئله در خانواده‌ها آثار سختی را به جای می‌گذارد و باعث می شود اعضای خانواده نتوانند رابطه صمیمی با یکدیگر برقرار کرده و گفت‌وگو کنند. 

وی گفت: من فکر می کنیم مهارت شنیدن و دیدن را بلدیم اما این مهارت‌ها را نیاموختیم و فقط  گاهی این اختلال ارتباطی به سوء تفاهم، خشونت زبانی و قهر تبدیل می‌شود که متاسفانه این رفتارها را در خانواده و حتی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی می‌بینیم که ریشه‌ی آن به مهارت‌های خوب زیستن بازمی‌گردد.

ابتکار ادامه داد: وقتی حرمت‌ها و عزت نفس افراد را به راحتی زیرپا بگذاریم، دیگر نمی‌توانیم انتظار احترام متقابل داشته باشیم ووالدین زمانی می‌توانند از فرزندانشان انتظاری داشته باشند که به موقع احترام فرزندانشان را حفظ کرده و به آنها فرصت صحبت کردن داده باشند، همه‌ی افراد در هر موقعیتی که هستند به فراگیری این مهارت‌های خوب زیستن نیاز دارند، به ویژه دانشجویان که اگر نتوانند مهارت‌های گفت‌وگو، شنیدن، تفکر نقادانه را به کار ببندند فردا در جامعه با رفتارهای انسدادی و یک سویه مواجه می‌شوند.

وی گفت: متاسفانه شکاف‌هایی شکل گرفته و به انسجام اجتماعی لطمه می‌زند، در کنار این تاب آوری هم بسیار مهم است ک به عنوان یک فرد در جامعه و زندگی فردی خود با چالش‌هایی مواجه می شویم. 

ابتکار افزود: اینکه چگونه بتوانیم به درستی مشکلات را شناسایی، جذب و راه حل پیشنهاد بدهیم به ارتقای تاب آوری باز می گردد یا اینکه بتوانیم به درستی از مشکلات و سختی‌ها عبور کنیم، کاملا لازمه‌ی یک جامعه بالنده است.

وی در پایان گفت: طرح گفت‌وگوی بین نسلی در ۶۴ شهر اجرا شده و نتایج خوبی داشته است و در ۱۱۰۰ نقطه پرآسیب کشور طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی هم طی چهارسال گذشته اجرا شده است و امیدواریم شرایط برای ارتقا وضعیت جوان‌ها و دانشجوها بهتر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز