خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار انجام می‌شود:

استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط ۷ مترو تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۹۷۹

برای نخستین بار در کشور، تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خطوط مترو تهران مورد استفاده قرار خواهدگرفت. این امر در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی و با هدف بومی‌سازی تجهیزاتی صورت گرفته که تهیه آن‌ها از کشورهای خارجی مستلزم خروج ارز از کشور بوده است.

به گزارش ایلنا، حبیب الله رضائی ملک، مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو تهران با اعلام این موضوع افزود: پیرو تشکیل کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو که از ابتدای سال ۱۳۹۸ محقق شد، تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفته تا با تکیه بر توانمندی صنعتگران و سازندگان داخلی، برخی تجهیزات و اقلام مصرفی در شبکه خطوط مترو بومی‌سازی شده و به این ترتیب نیازمندی‌های اینچنینی بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی در داخل کشور تولید شود. این امر نه تنها به چرخش چرخ‌های تولید صنعتی در ایران کمک کرده و باعث اشتغالزایی می‌شود بلکه در برخی موارد قیمت تمام شده محصولات مورد نیاز را نیزکاهش داده و باعث صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی خواهد شد. 

مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو در ادامه گفت: یکی از ملزومات برقی مهمی که در خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترانسفورماتورهای خشک پست‌های یکسوکننده مترو است که تا پیش از این عمدتا از کشورهای ایتالیا و چین تامین می‌شده است. اما امروز به موجب مذاکرات صورت گرفته و سفارش به شرکت ایران ترانسفو زنجان که توانایی طراحی، ساخت و آزمایش ترانس‌های مورد نظر را دارد، دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۹۰۰ و ۳۳۰۰ کیلوولت آمپر برای نخستین بار در ایران به مرحله تولید رسیده و تست‌های مربوط به صحت عملکرد آن نیز با حضور نمایندگان کارفرما، مشاور و پیمانکار با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، حبیب الله رضائی ملک در پایان افزود: به دنبال تولید موفق اولین نمونه از ترانسفورماتورهای خشک پست‌های مزبور، قرار است برای اولین بار از این تجهیزات پیشرفته برقی در خط ۷ مترو تهران استفاده شود. البته سفارش تولید یک نمونه دیگر از ترانس ۳۹۰۰ کیلوولت آمپر و ۳ دستگاه ترانس ۳۳۰۰ کیلوولت آمپر نیز به شرکت ایران ترانسفو زنجان داده شده است که پس از تولید در خطوط مترو تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط ۷ مترو تهران

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز