خبرگزاری کار ایران

۷۰میلیارد ریال کلاهبرداری از مغازه‌داران با ارائه چک‌های مسروقه و بلا محل / ۱۶ فقره کلاهبرداری کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۴۱۵

فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که تحت عنوان مأمور خرید شرکت‌ها و ادارجات و بیمارستان‌های دولتی،۷۰ میلیارد ریال از مغازه داران اراکی، کمیجانی و شازندی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در روزهای اخیر با اعلام چندین مورد گزارش کلاهبرداری از مغازه داران در شهرستان های اراک، کمیجان و شازند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات انجام شده از مال باختگان مشخص شد که فردی تحت عنوان مأمور خرید شرکت ها، ادارجات و بیمارستان های دولتی به واحد صنفی آنان مراجعه کرده و با جلب اعتمادشان، در قبال خرید کالا به فروشندگان چک ارائه کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهارداشت: پس از مدتی که مغازه داران برای نقد کردن سندهای مالی خود اقدام می کنند، متوجه بی محل بودن چک ها و یا مسروقه بودن آنها می شوند.

سردار مفخمی شهرستانی افزود:در فرآیند رسیدگی به این پرونده، مشخص شد که فرد مورد نظر بیشتر طعمه های کلاهبرداری خود را از بین افراد مسن و کم سواد انتخاب می کرده و به جز اراک، در شهرستان های شازند و کمیجان نیز به این روش، کلاهبرداری های مشابه انجام داده است.

این مقام عالی انتظامی در ادامه با بیان اقدامات تخصصی و علمی پلیس در رسیدگی به این پرونده گفت: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس،فرد مورد نظر که از متهمان سابقه دار و تحت تعقیب پلیس بود، شناسایی و عملیات دستگیری او با هماهنگی دستگاه قضائی آغاز شد.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: سرانجام این فرد کلاهبردار در عملیات مأموران انتظامی در اراک دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس استان مرکزی اظهار داشت: کلاهبردار مذکور دربازجویی های تخصصی و فنی کارآگاهان به بزه های انتسابی و۱۶ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال ریال از شهروندان در شهرستان های اراک، کمیجان و شازند اعتراف کرده است.

سردار مفخمی شهرستانی درپایان با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضائی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شده است، افزود: با توجه به احتمال مشارکت دیگر افراد در این کلاهبرداری، تحقیقات میدانی این پرونده همچنان ادامه دارد و شهروندانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده است، می توانند برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی استان مرکزی مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۲۶۰۶۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز