خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و معاونت ابتدایی عنوان شد؛

ضرورت توجه به ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۳۲۱

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، توجه به ضرورت ابعاد تربیتی و آموزشی فضاهای فیزیکی مدارس را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا، در نشست مشترک سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و معاونت ابتدایی که با حضور مهراله رخشانی مهر؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، رخشانی مهر با معرفی دستاوردهای سازمان در خصوص نظام‌مند کردن موضوع جایابی مدارس به رویکرد سازمان در استفاده از ظرفیت فناوری در راستای افزایش دقت و توجه به متغیرهای مهم در تعیین مکان مناسب برای احداث مدارس جدید اشاره کرد.

سپس تیم فنی سازمان نوسازی ضمن معرفی نرم‌افزار ساماندهی فضاهای آموزشی، قابلیت‌های آن را جهت اتخاذ تصمیم‌های درست در بازتخصیص فضای موجود مدارس و همچنین ساخت مدارس جدید ارائه کردند.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استفاده بهینه از ظرفیت فناوری عنوان کرد: از نظر ما، ساختمان مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست بلکه می‌تواند یک عنصر موثر در اجرای صحیح برنامه درسی باشد و می‌تواند در جهت تاثیرگذاری برسایر ابعاد فضای مدرسه نظیر فضای روانی-عاطفی، فضای اجتماعی و فضای علمی-آکادمیک تاثیر مثبت و منفی داشته باشد.

حکیم زاده افزود: نگاه ما به فضای مدرسه بستری برای تحقق تعلیم و تربیت چندساحتی است، لذا داشتن نگاه جامع در مورد ایجاد فضاهای جدید بسیار مهم است.

وی سپس انتظارات و پیشنهادات معاونت ابتدایی را در جهت کاربردی کردن نرم‌افزار مذکور ارائه کرد و گفت: امیدواریم که محاسبه فضای مورد نیاز مدارس با در نظر گرفتن متغیرهای مهم استاندارد مطلوب مطابق مصوبه ۸۲۲ شورای عالی آموزش و پرورش تعریف شود تا بتوانیم برآورد دقیقی از فضاهای آموزشی مورد نیاز برای ارائه آموزش مطلوب داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز