خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

تشریح اقدامات روحانیون در کلانتری‌ها؛ از رصد کارکنان تا شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت در محلات/ رفتار ماموران باید مبتنی بر موازین شرعی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۲۹۷

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن تشریح اقدامات روحانیون در کلانتری‌ها گفت: رفتار نیروهای کلانتری باید براساس موازین شرعی و اسلامی باشد و روحانی در کلانتری باید مانند یک پدر برای نیروهای آن کلانتری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن «سید علیرضا ادیانی» رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حضور روحانیون در کلانتری‌‌ها گفت: قبل از حضور بنده،  ابلاغیه‌ای اعلام شده بود، مبنی بر اینکه نیروهای عقیدتی باید در کلانتری‌ها حضور داشته باشند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: با بررسی میدانی و ضرورت کار فرهنگی، تشخیص دادیم که روحانیون می‌توانند به عنوان مشاور تربیتی مذهبی در کلانتری‌ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: این روحانی قرار نیست، بجای مشاورانی که در دوایر مشاوره در کلانتر‌ی‌ها حضور دارند خدمات ارائه دهند، بلکه این فرد مسئول تربیت و مراقبت از افعال و رفتار کارکنان کلانتری‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلیمن ادیانی تصریح کرد: روحانی کلانتری مانند یک روحانی محله در کلانتری‌ها حضور دارد و در آنجا اقدامات فرهنگی، دینی، بصیرتی و ... برای کارکنان کلانتری‌ها انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: البته این روحانی وظایفی دیگری نیز دارد به طور مثال اگر در محله‌ای که این کلانتری‌ حضور دارد یک مسجدی است که روحانی ندارد، این فرد می‌تواند در آن مسجد نیز خدمت کند. همچنین خانواده‌های بی‌بضاعت در محلات را شناسایی کرده و با کمک خیرین و نیروهای کلانتری به این افراد کمک کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا خاطرنشان کرد: کلانتری نقطه مماس با مردم است و ما باید کاری کنیم که رفتار نیروهای کلانتری براساس موازین شرعی و اسلامی باشد و این روحانی باید مانند یک پدر در کلانتری برای نیروهای کلانتری باشد، البته به این معنا نیست که برای نیروهای کلانتری‌ها، کلاس‌های عقیدتی برگزار کند، بلکه به این منظور است که همانطور که یک پدر در خانه با انجام رفتارهای صحیح باعث می‌شود، فرزندانش به مرور زمان از او الگو برداری داشته باشند، این روحانی هم با رفتار صحیح خود باعث می‌شود به مرور زمان ماموران کلانتری نیز از او بیاموزند. ما هم به دنبال همین هستیم تا رفتار کارکنان کلانتری‌ها مطابق با موازین شرعی و حکیمانه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز