خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ضعف در واکسیناسیون به دلیل وضعیت زیرساخت‌ انسانی است/ واردات ۴۰ میلیون دُز واکسن هم تاثیری در تسریع فرآیند ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۱۳۲

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ضعفی که اکنون در روند واکسیناسیون وجود دارد به مساله نیروی انسانی و زیرساخت انسانی برمی‌گردد و چه ۴ میلیون دز واکسن وارد شود و چه ۴۰ میلیون دز، در نهایت در ماه تنها به تناسب تعداد نیروی انسانی که داریم می‌توانیم واکسن تزریق کنیم.

«رضا کرمی محمدی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی روند واکسیناسیون در شهر تهران گفت: ضعفی که بنظر می‌رسد، اکنون در روند واکسیناسیون وجود دارد، مساله نیروی انسانی و زیرساخت انسانی این کار است. 

او ادامه داد: چه ۴ میلیون دُز واکسن وارد شود و چه ۴۰ میلیون دُز، در نهایت ما در ماه تنها به تناسب تعداد نیروی انسانی که برای تزریق واکسن داریم می‌توانیم واکسن تزریق کنیم و این مانند شیری است که یک ظرفیت محدود و مشخصی دارد و حتی یک سد آب هم پشت آن باشد از یک حجم مشخصی بیشتر خروجی ندارد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های بهداشتی برای تسریع در روند واکسیناسیون گفت: همه باید کمک کنند تا زیرساخت‌های بهداشتی کشور در این زمینه تقویت شود. شهرداری تهران در این زمینه ۲۰۰ داوطلب نیروهای دوام را به وزرات بهداشت معرفی کرده است. 

او در پاسخ به این سوال که با این شرایط پیش‌بینی شما این است که تا چه زمانی به ۷۵ درصد واکسیناسیون خواهیم رسید؟ اظهار کرد: پیش‌بینی وزارت بهداشت تا پایان سال است و به نظرم امکان‌پذیر است. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در واکنش به اینکه این پیش‌بینی با روند واکسیناسیونی که در حال انجام است در تضاد است، گفت: وزارت بهداشت به مکانیزم‌های دیگر نیز فکر می‌کند. مثلا اینکه واکسیناسیون را در اختیار مردم و یا بخش خصوصی قرار دهند، اما بیم سوءاستفاده افراد ناصالح وجود دارد که ترس درستی است و این موضوع هم که واکسن را در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند بسیار سخت و پیچیده است. 

کرمی محمدی در واکنش به اینکه آیا این اقدام ایده مناسبی است؟ گفت: خیلی سخت است چرا که نمی‌توانند آمار واکسن تزریق شده را داشته باشند و تنها آمار واکسن‌هایی که به داروخانه می‌دهند را می‌توانند مشخص کنند و معلوم نمی‌شود که آیا واکسن مصرف شده و توسط چه کسی و کجا مصرف شده است.

او در پایان تاکید کرد: اگر امکان ایجاد زیرساخت مناسب برای اجرای این مکانیزم وجود داشت، شاید امکان این امر نیز فراهم می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز