خبرگزاری کار ایران

هشدار به افرادی که قصد خرید و فروش رای دارند‌/ مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۵۶۰

رییس ستاد انتخابات استان تهران به افرادی که قصد خرید و فروش رای را دارند‌، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «شکرالله حسن بیگی» رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در استان تهران ۶۸۴۶ شعبه اخذ رای داریم و با همت تمامی عوامل اجرایی تا امروز صبح تمام دستگاه احراز هویت پیکربندی شد و کارت‌های عوامل اجرایی و نظارت نیز توزیع شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در ابتدای صبح در برخی از شعب گفت: در برخی از شعب در رای گیری تاخیر داشتیم که ابلاغ کردیم اگر در شعبه‌ای دستگاه احراز هویت مشکل داشت و تا نیم‌ساعت اگر درست نشد کار رای گیری را به صورت دستی انجام دهند که این کار نیز انجام شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو شعبه از ۶۸۴۶ شعبه در استان تهران دیگر فعال نمی‌شوند آن هم به دلیل مسایلی است که در مکان شعبه وجود داشته است.

حسن بیگی تصریح کرد: از ساعت ۱۴ نیز از چند شعبه اخذ رای بازدید داشتیم که بحمدالله همه چیز مرتب و منظم بود و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند. از مردم خواهش می‌کنم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی تاکید کرد: تا کنون در سطح استان مشکل امنیتی نداشتیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: درخصوص شوراها میزان مشارکت روز یکشنبه احتمالا مشخص می‌شود اما درباره ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان احتمالا تا فردا ظهر میزان مشارکت اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: دو شعبه در شهر تهران از ۳۷۹۷ شعبه غیرفعال و مابقی فعال هستند.

او همچنین درباره تخلفاتی مانند رای فروشی گفت: در انتخابات شوراها به واسطه اینکه انتخابات محلی است افرادی که تمایل دارند عضو شورا یا دهیاری شوند ممکن است رای نیز خرید و فروش شود. ما به تمام فرمانداری‌ها و بازرسان ابلاغ کرده‌ایم که چنانچه مواردی مشاهده شد سریعا مستندسازی کنند.

وی با اشاره به تایید انتخابات گفت: تایید انتخابات شوراها بر عهده هیأت نظارت و هیات اجرایی است این تخلفات اگر مستند باشد در هیات نظارت و هیات اجرایی بررسی شده و چنانچه صحت داشته باشد آن آرا باطل می‌شود.

او تاکید کرد: افرادی که چنین اقداماتی می‌کنند هشدار می‌دهم که به فکر عاقبت کار باشند علاوه براین پرونده قضایی برای این افراد تشکیل می‌شود و تمام هزینه آن‌ها بر باد می‌رود الان هم برای برخی افراد تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز