خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

می‌خواهیم مردم را به خاطره خوش ۱۲ سال مدیریت جهادی ببریم/ وعده احیای مجدد اداره کل ایثارگران شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۰۶

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: آنچه امروز به عنوان تهران نوین نامگذاری می‌کنیم محصول مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی، نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت: دو انتخابات مهم در پیش داریم که مورد توجه مردم در داخل و خارج از کشور است. انشالله مردم با انتخاب درستی که خواهند کرد، فصل جدیدی از مدیریت را در کشور رقم بزنند و با انتخاب بهترین رویکردها مشکلاتی که همه مردم در همه ابعاد زندگی با آن روبرو هستند، حل شود.

او ادامه داد: در غالب لیست شورای ائتلاف پا به عرصه انتخابات گذاشتیم و با شعار «دوباره خدمت، تهران سربلند است» می‌خواهیم مردم را به خاطره خوش ۱۲ سال مدیریت جهادی ببریم که شبانه روز برای حل مشکلات اساسی تهران خدمت کرد و فشارهای زیادی را متحمل شد و از طرف دولت‌ها نه تنها مورد حمایت قرار نگرفت بلکه شماتت نیز شد.

امانی افزود: آنچه امروز به عنوان تهران نوین نامگذاری می‌کنیم محصول مدیریت جهادی است و شعار خود را دوباره خدمت گذاشتیم‌، البته با رفع نواقص و اشتباهاتی که در آن دوره اتفاق افتاده، مثل همه دوره‌ها‌ مخصوصا اگر دوره طولانی شود و پروژه زیاد اجرا شود. به هر حال انسان منکرالخطا نیست و هیچ یک از مدیران آن دوره معصوم نبودند اما نیت آنها خدمت بود و امیدواریم دوباره بتوانیم تهران را احیا کنیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: در آن دوره تهران سربلند شد. در حوزه حمل و نقل سومین کشور برتر جهان شدیم.

او درباره ترکیب کاندیدهای لیست ائتلاف گفت: ترکیب نیروهای ما نیز ترکیبی از جوانان و نیروهای باتجربه در مدیریت شهری است‌ چرا که در بیانیه گام دوم به ورود مدیران جوان تاکید شده که این تجربه را در مجلس فعلی نیز داریم و بنا داریم ترکیبی ازجوانان و باتجربه‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا انرژی جدیدی به مدیریت شهری وارد شود.

امانی اضافه کرد: امیداریم مردم تهران آگاهانه و با شناخت نسبت به حضور پرشور در پای صندوق‌های رای اقدام کنند و در انتخاب خود به گونه‌ای عمل کنند که پشیمانی و افسوس به همراه نداشته باشد. روش مدیریت ۱۲ ساله ما این بود که وارد شدیم کار خود را بکنیم و به اطراف نگاه نکنیم، به گذشته بر نگردیم و دوست ندارم به عنوان یک کاندیدا از دایره انصاف خارج شوم.

امانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین نقدی که به عملکرد شورای شهر کنونی دارید، چیست؟ گفت: دو ایراد اساسی به این دوره مدیریت شهری دارم، اولین مورد برابر با قانون است. اولین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است و یکی از بزرگترین نقص‌های وارده این است که دقت لازم در انتخاب شهردار را نداشتند، و به دلیل نبود ثبات مدیریتی نتوانستند برنامه خود را اجرا کنند‌.

او ادامه داد: این عزیزان وعده‌ای به مردم تهران دادند و می‌گفتند درست است که آقای قالیباف کار خوبی کرده اما حق بزرگی از مردم تهران ضایع کرده و می‌گفتند اقای قالیباف با دولت‌ها زاویه سیاسی داشت و چون با دولت‌ها زاویه سیاسی داشت حق مردم را با حضور در شهرداری پایمال کرده و اگر بیاییم با دولت همسو می‌شویم و حق مردم را از دولت می گیریم، الان بگویند کدام حق را از دولت گرفتند.

امانی افزود: در سال ۹۶ با سند گفتیم حدود ۱۵ هزار میلیارد از دولت طلب داریم، بفرمایند چه میزان از این مطالبات را از دولت گرفتند؟ در این دوره چقدر توانستند از دولت کمک بگیرند؟ می‌گویند دولت به ما کمک نکرده است. آن وعده‌ای که به مردم دادند و ایرادی که به آقای قالیباف می‌گرفتتد، آقای حناچی به دولت رفتند و اولین شهرداری بودند که بعد از ۱۶ سال به هیات دولت رفتند  این چه دستاوردی برای دولت داشت؟ ایشان را محترمانه از دولت بیرون کردند و اینها نقدهایی است  که وارد است و باید نسبت به آن تجدید نظر کنند.

امانی در پاسخ به این سوال که اولین مصوبه‌ای که در صورت حضور در شورای شهر لغو می کنید چیست گفت: به رغم اینکه ممکن است از نظر سیاسی با مدیریت فعلی زاویه داشته باشیم اما از روز اول اعلام کردیم هر ابهام و سوالی که از دوره قبلی دارید حاضریم در صحن علنی شورا می آییم و پاسخگو هستیم اما متاسفانه نه تنها این امکان را فراهم نکردند، بلکه در تحقیق و تفحصی که یک ماه پیش انجام شد نیز از ما دعوت نکردند و یک گزارش یک طرفه تهیه کردند. یکی از راه های حل مشکلات کشور گفت و گو و تفاهم است و بنا را بر این نگذاریم که همه در طول دوره فعالیت خود بد عمل کردند بلکه اشتباه کردند و کار شان نقص داشت و از این ادبیات استفاده کنیم.

او افزود: اولین طرحی که پیشنهاد می دهم احیای دوباره اداره کل ایثارگران شهرداری تهران است. ناراحتیم که چرا در آخرین روزهای خدمت این دوره یک نماد ملی را منحل کردند.

امانی درباره بهترین دستاورد این دوره گفت: نمی‌خواهیم بگوییم در این دوره هیچ کاری انجام نشد، همین که ۷،۸ ایستگاه دوره ما را تکمیل کردند و به بهره‌برداری رسید حتما از اقدامات مثبت این دوره است‌. شهر را به هر حال اداره کردند و اداره ابرشهر تهران کار کوچکی نیست و انشالله که نیت آنها خدمت بوده و مردم درباره عملکرد آنها اظهارنظر خواهند کرد.

امانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: یکی از دلایل حضور من این است که زبان گویای مدیران و کارکنان شهرداری در شورا باشم. در این مدت طی صحبت‌هایی که با کارکنان داشتیم تاکید کردیم بنا داریم شهردار آینده را ملزم کنیم که اولویت اول او استفاده از بدنه شهرداری تهران باشد و در صورت ضرورت از بیرون بدنه استفاده کند.

او افزود: ادغام دو معاونت به عنوان کسی که خودم پیشنهاد ایجاد معاونت منابع انسانی را دادم، به این جمع بندی رسیدیم که نیاز به این معاونت داریم و به آن تعصب دارم. با این ادغام کوچک‌سازی رخ نداده و پست‌ها تقسیم شده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه صلاحیت شما در دور اول بررسی‌ها رد شد و پس از تایید صلاحیت، شایعاتی مبنی بر اعمال نظر رییس مجلس در آن مطرح شد، آیا آنرا تایید می‌کنید یا خیر، گفت: تایید صلاحیت یک فرایند قانونی دارد و به عنوان یک کاندیدا که در مرحله اول صلاحیتم جمع بندی، به هیات نظارت مجلس رفت و مستنداتی ارائه دادیم و صلاحیت ما تایید شد. به هیچ عنوان از اینکه از طریق هیات رییسه مجلس اعمال نفوذ و سفارشی شده باشد صحت ندارد و مراجع قانونی ۵ گانه من را تایید کردند و صلاحیتم تایید شد.

او در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا درباره پرونده املاک شهرداری تهران و سیاست آنها در صورت ورود به شورای شهر در زمینه واگذاری املاک گفت: در مورد املاک بارها توضیح دادیم که در دوره قبل براساس اساسنامه سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران واگذار شده است. دوستان جدید که آمدند گفتند این روش و شیوه را نمی پسندیم، درست است که در قانون گفته با مصوبه شورای شهر، اما اساسنامه این اجازه را به شهرداری تهران داده بود که هیات مدیره سازمان بتواند این املاک را برای استفاده نهادهای عمومی، موسسات خیریه و مجموعه‌های حقوقی و حقیقی در اختیار بگذارد. لیست این املاک که در آمد مشخص شد بخش عمده در اختیار شهرداری بود. برای مثال سراهای محله در اختیار شهرداری بود و آنرا در لیست املاک در اختیار غیر گذاشتند. به نظرم این موضوع بیش از اندازه بزرگ شد و هیاهو ایجاد شد اما مشخص شد، به هیچ عنوان به معنای فروختن املاک نبوده و شهرداری مجاز بوده و الان نیز مجاز است و هر وقت تصمیم گرفت، یک طرفه آنرا لغو می‌کند و دوره ما نظر بر این بود که از این املاک استفاده کنند. در این دوره نیز املاک واگذار شده و اشکالی هم ندارد.

او درباره پیش بینی از ترکیب شورای آینده گفت: ترکیب شورا به انتخاب مردم بستگی دارد و امیدواریم و تلاش می‌کنیم لیست شورای ائتلاف حائز اکثریت آرا شود، اما بعد از انتخابات ترکیب شورا مشخص می شود.

او درباره انتخاب شهردار گفت: در مورد انتخاب شهردار نیز گمانه زنی‌ها را تایید نمی‌کنیم که افرادی که اعلام شده درست است. حتما شهردار تهران باید شخصیتی باشد که در تراز نظام و در تراز شهر باشد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نگاه قلع و قمع مدیران فعلی خواهد بود؟ افزود: اگر انتقاد داریم که چرا بخاطر اینکه یک مدیر باسابقه که در دوره کرباسچی وارد شهرداری شده بود و در دوره قالیباف مسئولیت گرفت، با آن برخورد کردند، اگر انتقاد داریم حتما بر همان اساس پیش می رویم. مثل دوره دوازده ساله شهرداری اصل را بر کارامدی،تخصص و توانمندی افراد می گذاریم. البته کارنامه مدیرانی که با سابقه سیاسی و مستقیم وارد شهرداری شدند را بررسی می‌کنیم  و اگر براساس شایسته سالاری انتخاب نشده باشند، از نظر نظارتی از شهردار تهران درخواست می‌کنیم در دستور کار قرار دهد. شرایط کسانی که به آن‌ها مارک قالیبافی زدند و از صحنه مدیریت کنارشان گذاشتند حتما اصلاح می‌شود و یکی از مطالبات جدی پرسنل این است که منزلت آنها را احیا می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز