خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر:

امکان حضور داوطلبان در بحران‌های بین‌المللی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۶۵

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با اشاره به این که امکان حضور داوطلبان در بحران‌های بین‌المللی وجود دارد، پشت سر گذاشتن دوره‌های حرفه‌ای را لازمه این اقدام دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ منصوره خرم باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، 5 بسته دوره آموزشی دارد که هر کدام از آن ها عناوین مختلفی داشته و برای همکاری با این مجموعه باید آن دسته از دوره های اجباری را با موفقیت پشت سر گذراند.

وی افزود: هر دوره آموزشی عناوین و رشته های مختلفی دارد که از جمله آن ها در نخستین بسته آموزشی می توان به داوطلبی، مدیریت سوانح، بهداشت، مهاجرت، ایمنی و امنیت، آموزش و پرورش و تغییرات اقلیمی اشاره کرد. هر کدام از این مباحث خود چند عنوان درسی و آموزشی دارد که در حین دوره به آن ها پرداخته می شود. کلیه داوطلبان جمعیت می توانند در این دوره ها شرکت کرده و از آموزش های ارائه شده بهره مند شوند.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه خاطرنشان کرد: بسته آموزشی دیگر که تحت عنوان توسعه فردی از آن یاد می شود، در زمینه شناخت فردی، مهارت های ارتباطی، آگاهی از موقعیت و تنوع، بهداشت و رفاه، مدیریت زمان، اطلاعات و تیم، تصمیم گیری و اثرگذاری مباحثی را ارائه می دهد. این بسته آموزشی فردمحور و در راستای افزایش توانمندی های فرد در مواقع بحران است.

خرم باقری ادامه داد: دسته سوم آموزش ها ذیل فدراسیون هزینه در بر دارد به این علت که مدرک دانشگاهی معتبر به فراگیران اعطا می شود. یادگیری و توسعه، امور مالی، منابع انسانی، برنامه ریزی و ارزشیابی و سایر دوره های حرفه ای که بین 1000 تا 3000 فرانک سوئیس هزینه دارد.

وی افزود: حضور در این دوره آموزشی برای همگان ممکن است و هر شخصی که هزینه را پرداخت و بتواند مدارک لازم را ارائه دهد می تواند در این دوره ها شرکت کند و مدرک مربوطه را اخذ کند و ضرورتی ندارد که عضو هلال احمر یا هر جمعیت دیگری باشد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر در خصوص دوره های سازمانی این نهاد اظهار کرد: این دوره با همکاری سایر سازمان های جهانی و در راستای ارتقا سطح کیفی کارکنان برگزار می شود. علاوه بر این دوره یک سلسله آموزش هایی پیش بینی شده است که کشورها آن آموزش ها را به زبان خود تدریس می کنند تا افرادی که به زبان آن ها آشنا هستند در سایر نقاط جهان نیز بتوانند این آموزش ها را فراگیرند. امروز نیز ما برآن هستیم که دوره های موفق خود را در سایت فدراسیون بارگذاری کرده تا سایر فارسی زبانان جهان نیز بتوانند در آن شرکت کنند.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه گفت: امروز جمعیت های ملی داوطلبانی دارند که دوره هایی را پشت سر گذاشته و فعالیت هایی را با جمعیت انجام می دهد که این یک امر متداول در سایر کشورهای جهان است. کشورهای دیگر بیشتر در ماموریت های برون مرزی از داوطلبان خود استفاده می کنند. همچنین یکی از محل هایی که از داوطلبان بهره گرفته می شود، فعالیت های فدراسیون است که این شرایط را فراهم می کند تا حتی این داوطلبان به صورت کارمند و کارشناس نیز جذب شوند.

خرم باقری در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر یک بانک اطلاعاتی دارد که توانایی ها و اسامی داوطلبان در آن وجود دارد. با استفاده از این بانک اطلاعاتی اعضای داوطلبی که در زمان بحران می توانند به جمعیت ملی کمک کنند، سازمان دهی شده و در مواقع بحران باید به سازمان داوطلبان مراجعه کنند. از این نیروها در صورت درخواست و علاقه مندی در بحران ها و حوادث بین المللی نیز استفاده می شود. آن دسته از داوطلبینی که به بحران های بین المللی اعزام می شوند باید آموزش های لازم را دیده و توانایی امدادرسانی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز