خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش؛

مدارس ماندگار، هویت، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت کشورند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۶۲

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدارس ماندگار هویت، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت هستند که خدمات ارزشمند و قابل تقدیری را به جامعه ارائه کرده اند.

به گزارش ایلنا، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد، افزود: مدارس ماندگار علاوه بر نقش معنوی و هویت فرهنگی که در منطقه دارند، نشان دهنده اهمیت تعلیم و تربیت در آن منطقه اند که ارزش و جایگاه علم آموزی و توجه به کسب علم و دانش را در میان مردم آن منطقه آشکار می کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس ماندگار شناسنامه، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت ایرانند، اظهار داشت: مدارس ماندگار نشان دهنده روند و سیر تاریخی تطور و تحول نظام آموزشی ایران از نظام آموزشی سنتی به مدرن هستند.

 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مدارس گنجینه ماندگار نظام تعلیم و تربیت کشورند، ابراز داشت: مدارس ماندگار در گذشته منشا خدمات زیادی در نظام آموزشی کشور بوده اند، نباید به حال خود رها شوند؛ اینها معدن استخراج استعدادهای ناب و تاثیرگذار نسلهای مختلف بوده اند؛ بنابراین باید با یک برنامه ریزی اصولی، مدون و طراحی الگوی مناسب دوباره به روزهای اوج خود باز گردند.

امانی طهرانی با اشاره به نقش آفرینی این مدارس در تربیت انسانهای برجسته و صاحب سبک در ایران و جهان، خاطرنشان کرد: افراد برجسته زیادی در این مدارس تحصیل کرده که بعداً منشا خدمات ارزنده و ارزشمندی برای کشور و حتی جهان شده اند، برخی از آنها به شخصیت های تاثیرگذار، ماندگار و صاحب سبک در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، مدیریت، پزشکی، مهندسی، معماری، هوا وفضا، برنامه های هسته ای و... تبدیل شده اند.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی مدیران این مدارس با روش ها و فنون حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند آموزشی و تربیتی؛ اظهار داشت: هدف از تهیه و تدوین آیین نامه مدارس ماندگار، زنده نگهداشتن جریان تعلیم و تربیت در این محیط های آموزشی است.

امانی طهرانی با اشاره به لزوم آشنایی جامعه با این مدارس، تصریح کرد: دانش آموزان باید با کارکرد، اهمیت و نقش این مدارس در پرورش و تربیت نسل تاثیرگذار و موثر کشور، آگاه شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: باید یک الگوی ارتباطی موثر و کاربردی برای ایجاد ارتباط با کسانی که از این نوع مدارس فارغ التحصیل شده اند، طراحی و تدوین شود تا این مدارس بتوانند از مشارکت و همراهی آنان بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون پس از بررسی مدارک و پرونده مدارس استان فارس با تبدیل دبیرستانهای عشایری شبانه روزی شهید دکتر بهشتی و نمازی و هنرستانهای صنعتی نمازی، شهید جوانمردی و فنی نمونه دولتی آیت الله طالقانی شیراز به عنوان مدارس ماندگار موافقت کردند.

همچنین موضوع دیگری که در این جلسه مطرح و درباره آن تصمیم گیری شد، بحث ترکیب اعضای شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان بود. مقرر شد تا زمان تدوین، تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران، ترکیب اعضای شورای مرکزی؛ همانند شورای عالی انجمن مندرج در اساسنامه مذکور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز