خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

پیشنهاد طلایی برای ایجاد ۳۵۴ دولت محلی در تهران/برخی راحت با آبرو و حیثیت افراد بازی می‌کنند/قناعتی: شورای ائتلاف نباید به مردم دهن‌کجی می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۵۱

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه مشارکت شهروندان در اداره شهر زیر صفر است، گفت: ۳۵۴ محله تهران باید ۳۵۴ دولت محلی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی طلایی در نشست خبری شورای وحدت که با حضور کاندیداهای لیست شورا و رسانه‌ها برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری برای پیروزی قاطع آقای رییسی در انتخابات پیش رو گفت: پیش از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری شورای وحدت از آقای رئیسی اعلام حمایت کرد و مجموعه ستادهای شورای وحدت در خدمت ایشان قرار گرفت.

او ادامه داد: شهروندان روز جمعه سرنوشت چهار سال آینده خود را به منتخبین خود واگذار می‌کنند.

طلایی با بیان اینکه لیستی که از سوی شورای وحدت برای انتخابات شورای شهر منتشر شده متشکل از افراد متخصص و با تجربه است، افزود: رویکرد شورای وحدت و لیستی که ارائه کرده  با توجه به ظرفیت‌های شهرداری است. درون شهرداری ظرفیت بالایی از منابع انسانی است که تاکنون آنگونه که شاید و باید هست از این ظرفیت استفاده نشده است.

او تاکید کرد: توجه ما به درون شهرداری است و جز استثنا نیازی به مدیران وادراتی به شهرداری نخواهد بود‌.

طلایی با تاکید بر اینکه توزیع عادلانه خدمت شغلی در شهرداری باید در یک آیین نامه انضباطی روشن و تبیین شود، افزود: توزیع خدمات و امکانات برای کارمندان شهرداری از جمله پاکبانان، رانندگان تاکسی رانی، اتوبوس رانی و مترو از جمله قشر زحمت کش شهرداری هستند که مشکلات امنیت شغلی بیمه تسهیلات ‌و.. دارند، رویکرد شورای وحدت توجه ویژه به این قشر است.

وی با اشاره به مشارکت شهروندان در اداره شهر تهران افزود: مشارکت شهروندان در اداره شهر زیر صفر است. بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد است که با مشارکت شهروندان می‌توان با نیمی از این بودجه شهر را اداره کرد.

طلایی ادامه داد: پسماند با عنوان طلای کثیف شناخته می‌شود و در دنیا با استفاده از آن درآمدزایی می‌کنند اما در تهران برای جمع‌آوری آن هزینه نیز می‌شود!

او در ادامه افزود: ۳۵۴ محله تهران باید ۳۵۴ دولت محلی داشته باشند. یکی از مطالبات جدی شورای چهارم تشکیل شورای محلات بود‌.

وی با اشاره به اینکه احیای بافت فرسوده باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با مشارکت شهروندان و صرف بودجه کمی می‌توان دربازده زمان کوتاهی نسبت به رفع این معضل پایتخت گام برداشت.

دبیر کل جبهه همنا تاکید کرد:حوزه حمل و نقل نیز از این قاعده مستثنا نیست و می‌توان با مشارکت شهروندان نسبت به توسعه آن گام برداشت.

او با اشاره به مدیریت شهر تهران گفت: ما به شهر تهران جزیره‌ای نگاه نمی‌کنیم بلکه باید با یک مدیریت شهری، پایتخت را اداره کرد.

طلایی افزود: کسانی که به لیست شورای وحدت رای می دهند یک گارانتی چهار ساله خواهند داشت.

در ادامه نشست خبری طلایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا،‌ مبنی بر اینکه پس از رد صلاحیت خود در توئیتی اعلام کردید ناگفته‌هایی را به رئیس مجلس خواهید گفت؛ این ناگفته‌ها چه هستند اظهار کرد: حتما این اقدام را انجام خواهم داد. اتفاقی که در این دوره توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انجام گرفت، طی دوران 40 ساله انقلاب تقریبا بی سابقه بود. بنده به دوستان گفتم در مجلس دهم که مجلس اصلاح طلبان بودند بنده را تایید کردند. حالا چه اتفاقی در  هیات نطارت مرکزی افتاده است ؟

او ادامه داد: قانون می‌گوید هر کس در هیات اجرایی تایید شد،  هیات‌ نظارت شهرستان،‌استان و مرکزی به ترتیب در جایگاه دفاع از حقوق افرادی که توسط هیات اجرائی رد شده اند باید ورود پیدا کند.

طلایی ادامه داد:‌ هیات مرکزی نظارت حق نظارت استصوابی را برای خود قائل است که خلاف قانون است و حتما در این زمینه مستندات و ‌قوانین را تقدیم خواهم کرد و به عنوان یک شهروند حق خود می‌دانم که پیگیر آن باشم که هیات نظارت براساس کدام قانون در جایگاه قانون گذاری اعمال نظارت سلیقه‌ای و اعمال اهداف سیاسی دارد؟

او افزود: بنده شناسنامه‌ام روشن است،‌کارنامه‌ام روشن است،‌ برنامه‌هایم مشخص است. لذا این عمل هیات مرکزی نظارت عجیب است. برخی از افراد توییت زدند و نامه نوشتند، افرادی با این سابقه سیاسی بسیار طولانی مدت حرف‌هایی را زدند که هیچ کجا سندیت آن وجود ندارد. شما می‌فرمایید با کوهخواران مبارزه کردید. باید بگویید کجا بوده، ‌زمین را از کجا گرفتید، ‌پروانه را چه کسی داده؟چند طبقه ساخته‌اید؟ حکم تخریب ماده 100 چرا اجرا نشد؟

طلایی گفت:‌ تمام سیستم های بانکی را بررسی کنید، اگر ریالی بابت حضور بنده در موسسه خیریه‌ای پول به حساب من باشد که در دلایل رد صلاحیت من استناد می‌کنید، ‌همه را به شما تقدیم می‌کنم. نباید با آبروی افراد در مجامع سیاسی بازی شود. شهید مدرس می‌گفت زنده باد خودم، مرده باد رضاخان. در میان افرادی که می‌خواهند با این شیوه، توییت زدن‌ها و لجن پراکنی‌ها و اتهام زدن به افراد زندگی کنند، من می‌گویم زنده باد خودم. عجیب است در کشور ما که انقدر راحت با آبرو و حیثیت افراد بازی می‌کنند.

در ادامه قناعتی در پاسخ به سوالی درباره به اجماع نرسیدن اصولگرایان در این دوره گفت: مافیای قدرت در تهیه لیست‌ها مداخله می‌کنند و باعث می‌شوند، لیست‌هایی که فرایند قانونی‌شان طی و تایید شده به انجام نرسند و افرادی که چارچوب‌ها را لحاظ نکردند، در لیست قرار بگیرند و این نشان می‌دهد، وقتی قانون و منطق نباشد، حتما پشت این ماجرا یک قدرت مافیایی است که بر بستن لیست‌ها اثر می‌گذارد.

او ادامه داد: خود شورای ائتلاف قانونی را گذاشت که 84 نفر براساس آن قانون با نظر مردم انتخاب شدند. شورای ائتلاف نباید به مردم دهن کجی کند. وقتی 84 نفر را که خود قانون گذاشته و گفته 21 نفر از این لیست در می‌آید، چرا بعد یک خانم بزرگواری را وارد لیست کردند که هم توهین به آن خانواده معزز شد و هم توهین به افردی که این فرایند را طی کردند تا در لیست قرار بگیرند.‌

قناعتی ادامه داد: شورای ائتلاف گفت هرکسی که در این لیست قرار دارد نباید در هیچ لیست دیگری باشد،‌ چرا یکی از شما صحبت نمی‌کند؟ آقای سروری، آقای چمران، شما امضا کردید که به تعهد خود پایبند باشید، امضا کردید اگر در لیست ائتلاف باشید در هیچ لیستی نمی‌روید،‌ وقتی به امضای خود پایبند نیستید، چگونه می‌خواهید به مردم پایبند باشید؟ این چه بداخلاقی است که در پیش گرفتید؟

عضو شورای وحدت گفت:‌ این همان جریانی است که دارد در شهر تهران با پول مردم تبلیغات سنگین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز