خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری کل استان تهران به ایلنا خبر داد:

تشکیل ۷۰ پرونده تخلف انتخاباتی در حوزه مجلس و شورای شهر در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۴۸۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از تشکیل ۷۰ پرونده تخلف انتخاباتی در حوزه مجلس و شورای شهر تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد.

«علی دیزجی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تخلفات انتخاباتی گفت: در حوزه نامزدهای انتخاباتی میان دوره‌ای مجلس و شورای اسلامی شهر تخلفاتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از اسفند ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه حدود ۷۰ فقره پرونده تخلفاتی در استان تهران تشکیل شده  و بیشتر تخلفات مربوط به انتخابات مجلس و شورای شهر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با اشاره به مصادیق تخلفاتی تصریح کرد: مصادیق متعددی برای تخلفات انتخاباتی در نظر گرفته شده است، اما می‌توانیم در خصوص مصداق‌های تخلفاتی به موضوعاتی مانند هتک حرمت، اخلال در نظم از طریق ایجاد رعب و وحشت، اهانت، جعل و ربودن اوراق و اسناد انتخاباتی، استفاده از هرگونه دیوارنویسی، پلاکارد علیه رقیب و ... اشاره کنیم.

دیزجی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی به موجب دستور رییس قوه قضاییه در سال ۹۹ تشکیل شده است. این ستاد در سه بخش شهرستان، استان و مرکزی در حال فعالیت است. ریاست ستاد مرکزی برعهده دادستان کل کشور است در ستادهای استانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان دبیری آن را برعهده دارد و به صورت متناظر این ستادها در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اقدامات ستادهای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی گفت: این ستادها در اواخر سال ۱۳۹۹ به موجب بخشنامه‌ای در تمام شهرستان‌ها تشکیل شده‌اند، گزارش کار این ستادها بصورت مستمر ارائه شده و اقدامات بسیار خوبی نیز در این ستادها برای پیشگیری از تخلفات صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران تاکید کرد: در استان تهران با توجه به گستردگی آن، در طول سه ماه تشکیل فقط ۷۰ فقره پرونده تخلف نشان دهنده این است که ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، بسیار موفق عمل کرده‌اند و این تعداد پرونده بسیار کمی است.

دیزجی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون تجمعاتی برخلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش شده است، تصریح کرد: تا به امروز نیز گزارشی مبنی بر تجمعات غیرقانونی خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه نشده و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز