خبرگزاری کار ایران

مطالبه وزیر علوم از دولت آینده؛

"اقتصاد قوی" در گرو توسعه علم و فناوری است/ وجود "رقابتِ علمی" در عرصه جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۴۳۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم در دوره بعد همکاران ما بتوانند موفق‌تر و قدرتمندتر مجموعه علم وفناوری کشور را پیش ببرند.

«منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقداماتی که در دولت فعلی بنا به دلایل متعدد تکمیل نشده و دولت آینده باید آنها را ادامه دهد، گفت: من تمام تلاشم این بوده که محور کارها و برنامه‌هایمان طبق مصوبه‌های ملی باشد، لذا در این مدت اخیر ما هم برنامه توسعه‌ای داشتیم. البته باید توجه داشت که در این مقطع برنامه توسعه ششم تمام می‌شود و قطعا برنامه‌های جدیدی طراحی خواهد شد.

وی ادامه داد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات بسیار مهمی در حوزه علم وفناوری‌ بوده است و مبنای ما هم اجرای آنها بوده که در همین راستا تلاش کردیم تا آنها را اجرایی کنیم. البته برخی از این فعالیت‌ها در نیمه راه است که باید ادامه پیدا کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر تقویت حوزه علم و فناوری گفت: ما سعی داشتیم سیاست‌های کلان ملی را به سمت تقویت حوزه‌های علم و فناوری و همچنین هدفمندی این سیاست‌ها پیش ببریم که متناسب با شرایط روز جامعه باشد.

وی در این باره توضیح داد: به تعبیر دیگر باید ببینیم دنیا درحوزه علم و فناوری به کدام سمت می‌رود و ما در آینده چه انتظاری از مجموعه آموزش عالی و فناوری داریم. سپس طبق آن برای همان انتظارات یک سری برنامه دقیق تهیه کنیم و جزو اهداف راهبردی مجموعه آموزش عالی کشور قرار دهیم.

غلامی با اشاره به رابطه اقتصاد قوی با توسعه علم و فناوری گفت: در حال حاضر جهان به این قطعیت رسیده که پایه و اساس توسعه، علم و فناوری است. اگر در برخی نقاط جهان، اقتصاد قوی دارند از طریق توسعه و پیشرفت در حوزه علم و فناوری به این اقتصاد قوی رسیده‌اند. 

او افزود: اخیرا بحث‌هایی در رابطه با موضوع تقابل‌ قدرت‌های بزرگ اقتصادی در جهان وجود دارد، سند برخی از این تقابل‌ها وجود دارد که معتقدند رقابت ما اقتصادی نیست، بلکه یک نوع رقابت علم و فناوری است، زیرا این مسیر علم و فناوری است که می‌گوید برای کسب موفقیت از کدام مسیر باید رفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: امیدواریم در دوره بعد همکاران ما بتوانند موفق‌تر و قدرتمندتر مجموعه علم وفناوری کشور را پیش ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز